Demek istediğim şu ki,artık kalecilerin her özelliğinden tuşlar yardımıyla faydalanabileceğiz. Örnek vermek gerekirse;artık maç sırasında kalecileri tıpkı normal bir oyuncuymuş gibi kontrol edebiliyoruz. Eskiden pas vermedikçe ya da w ye basılı tutmadıkça kaleden çıkmazdı. Şimdi ise onu alıp normal bir oyuncuymuş gibi top rakipteyken pres yaptırabiliyoruz,kalecilik özelliklerini(ceza sahasında olduğu takdirde)dilediğimiz şekilde kullanabiliyorz,yatırabiliyoruz,uçurabiliyoruz.Örneğin rakip yarı sahasında atak yapıyoruz,dilediğimizde O'nu da kalesinden çıkartıp yanımıza getirebiliyoruz ve gerekirse bir forvet oyuncusu gibi kullanabiliyoruz.
Bu özellik son dakika kornerleri ya da frikiklerinde çok işe yarayacaktır,hem defansif hem ofansif olarak. Son dakikada korner kullanırken 11 kişi ileride olabilirsek çok güzel olur;)