Gonderilen Runje, Rustu'den iyi bir kaleci. Rustu agir bir sakatliktan cikti ve 34 yasinda. Eski guzel gunlerine artik geri donmez. Runje ise harika maclar cikarmaya baslamisken gonderildi. Her ne kadar yabanci kontenjanini acsa da, bu yanlis bir transferdir bence. Ha, eger Runje onceden gitmek isteyip, Rustu'yu ona gore almislarsa da, Hakan'i niye aldiklarini sormak lazim madem. Su durumda Hakan'in Rustu'den cok eksik bir kaleci oldugunu dusunmuyorum.
Mehmet transferi hakkinda ise cok da olumsuz dusunmuyorum. Bu adam, Turkiye'deki en iyi 4-5 sag kanattan biri. Fenerbahce de sanki daha iyisini bulmus gibi gitmesine izin verdi. Yanlis yaptilar bence. Her sene, kanatsiz bir Fenerbahce izlerdik, bu sene sag kanatsiz bir Fenerbahce izleyecegiz. Hem Mehmet, tam Ertugrul'un oyun stilinde bir oyuncu. Umarim en iyi sekilde yararlanilir. Onun hakkindaki tek soru isaretim, karakteri. GS ile UEFA Kupasi'ni kaldirdiginda sevinc icinde hoplayip ziplayan, daha sonra Fenerbahce ile sampiyonluk yasadiginda Galatasaray'a kufreden bir oyuncu Mehmet. Bunu goz onunde alip "E dort dortluk profesyonel, her sartta takimi icin yirtiniyor" demek de olasi, fakat dedigim gibi.. Biz karakterli, azimli, forma askiyla yanip tutusan oyuncular istiyoruz. Umarim o da, Emre ve Nobre gibi Besiktas'a gelince duzelir.
Ama ben, bu transferlerin daha cok "Fenerbahce'ye vurulacak darbe" gozuyle yapildigina, Fenerbahce'yle sidik yaristirmak icin gerceklestirildigine inaniyorum. Yillar once dalga gectigimiz "Fenerbahce sistemi" ni biz uygulamaya basladik ; Rakiplerin artiklarini topla, genc birkac Turk al, 1-2 vasat yabanciyi taraftarlara "Dunya yildizi" diye yuttur, sonra dogal olarak basari gelmesin ve taraftar & medya baskisindan dolayi tek suclu oymus gibi teknik direktoru kov. 3 yildir ayni film.
"Fenerbahce 2" olduk yahu resmen. Eskiden Fenerbahce ile dalga gecerdik bu gibi politikalarindan dolayi, simdi ise biz aynisini yapiyoruz. Neden? Diger 2 buyuk gibi olabilmek icin. Bu camia, dunya yildizi alinmasa da, rakipten "onlara darbe vurmak" icin alinan oyuncular olmasa da, sadece formasi sahaya ciktiginda zaten oyle veya boyle 4. oluyor. Ama boyle camianin kimyasiyla uyusmayan transferler yapinca da sonuc farkli degil. Yine basarisizlik.
Eskiden,"Besiktas" gibi basarisiz olurduk. Simdi "Fenerbahce" gibi basarisiz oluyoruz. Hayir, isin kupasinda degilim ben. Cunku Besiktasliyim. Ne basarisizliklar gordum ben. Alisigim. Benim cekemedigim, camianin iyice Fenerbahcelesmesi. Basarisizligi Fenerbahce gibi yasamak, basariyi Fenerbahce gibi kutlamak. Beni sIkan bu.
Hersey paraya dayandirildi mevcut yonetim tarafindan. Transferde savurduklari parayi kazanmak icin her turlu saklabanligi yaptilar. ColaTurka komedisi mi dersin, BJKStore'daki fiyatlar mi, sanki cok sey yapilmis gibi uctukca ucan kombine fiyatlari mi.. Stadin isminin de satilmasi gundeme gelince pes dedim. Besiktas'in degerleri bir bir yok ediliyor.
Futbolcular da yonetimin prototipinde. Besiktas askiyla gercekten savasan 4-5 oyuncu var su takimda. Gerisi para icin oynayan, ruhsuz ruhlar. Biz Nouma gibi "Eger rakibe saldirip kirmizi kart gormeseydim, muhtemelen kendi takim arkadaslarimi saldiracaktim. O kadar ruhsuz oynuyorlardi ki.." diyebilecek cengaverleri seviyoruz. Ama ne yazik ki, o tip futbolcular bu yonetim felsefesi altinda birer birer harcaniyorlar, yenileri de alinmiyor, yerlerine para icin oynayan ehlikeyif futbolcular getiriliyor.
Biz bu degiliz. Biz Besiktas'iz. Bizim buyukluk derecemiz, diger 2 buyuk gibi degil. Yani onlarla yarismaya ihtiyacimiz yok. Onlar gibi olmamaliyiz, bizim ozumuz farkli cunku. Agizlara sakiz ettikleri "Besiktasli Durusu" nu yerle bir eden yonetim mensuplari, eninde sonunda yaptiklarinin cezasini cekecektir. "Besiktas Durusu" nu unutmamis taraftarlar tarafindan.
Almiyorum lan kombine falan. Hadi bakalim.