Bundan sonra Osman Tanbura'cının yazılarını buraya koyacağım gerçekten çok önemli bir yazar
Buda bugünkü:
**Ötekiler kömür vagonu mu?**
11.06.2005
Şu havuz kavgası bir türlü bitmedi!
Şenes Erzik tohumlarını attı, başı yendi!
Haluk Ulusoy belki de Türk futbol tarihinin en büyük direncini göstererek havuzu kimseye deldirmedi, kendi delinip gitti!
Şimdi de Levent Bıçakçı kök söküyor!
Havuzla ilgili yine bir toplantı yapıldı ve 4 büyükler, Başkan Levent Bıçakçı’ya yine rest çektiler!
Çok garip!
Rekabet yüzünden birbirinin gözünü oyanlar menfaat uğruna nasıl da el ele tutuşuyorlar anlamak mümkün değil!
Seyrantepe’yi sana verdirmem diyenlerle, Seyrantepeciler şimdi kucak kucağa!
Bunun adı büyüklükse
O zaman en büyük kim?
Söyleyeyim;
En büyük; Futbol Federasyonu.
Levent Bıçakçı en doğru kararı alacak ve herkes ona uyacak!
**Böyle kavuk sallamakla düzen yürümez!**
Herkes birbirini tehdit ediyor.
Neymiş efendim 4 büyükler Anadolu kulüplerinden futbolcu almayacakmış!
Almazsan alma!
Ayrıca hiç inanmıyorum; Tavuk götü tövbe tutmaz!
Yine yumurtlar.
Bunlar sözlerinden vaz geçerler.
Açıkça şunu demek istiyorlar;
Para bizde, sizden futbolcu alıyoruz sizler de bu yüzden para kazanıyorsunuz. Biz havuzdan çok almazsak sizden de futbolcu almayız!
Vay be!...
Anadolu kulüpleri bu şarta boyun eğeceğine aslan gibi diretir!
“Almazsan alma, biz de havuzdan eşit hak istemeye devam ederiz” der .
Yani öyle de öldük böyle de ölürüz, der.
Dahası var;
Havuzu bozma tehdidi 4 büyüklerden geliyor.
Havuzdan çıkarız diyorlar.
Çıkın!
Aranızda oynayın,
Hafta sekiz, gün on dokuz hep oynayın birbirinizle...
Bir ay sonra kimse gelmez maçlarınıza...
Denemesi bedava...
Eşit mücadele edememek aslında Türk futbolunu öldürüyor.
4 güçlü, 14 güçsüzle oynadı mı futbol yumuşuyor,
İşte o zaman şampiyon da olsan, dişli futbola alışmadın mı Avrupa’dan tokadı yiyip geliyorsun, çünkü orada bizim gariban 14 takımımız gibi takım yok! Hepsi barut gibi... Dişli mi dişli...
O halde;
Madem ki aynı ligde, aynı statüde, aynı kategoride oynuyorsunuz, o zaman eşitsiniz!
Kayserispor da Galatasaray da, Fenerbahçe de Samsunspor da, Beşiktaş da Trabzonspor da birbiriyle eşit!
Bunun aksini söyleyen kendini dev aynasında görüyor demektir!
**Bu işler tehditle olmaz!**
4 büyükler! “Anadolu Kulüplerinin genel kurulda yaptığı; gelirin %50 sini eşit bölüşelim geri kalan %50 si de kriterlere göre dağıtılsın teklifini şiddetle reddediyor ve eğer böyle olursa havuzda çıkarız” diyorlar.
Çıkamazlar!
Levent Bıçakçı yönetimi kaya gibi olsa 4 büyükler kımıldayamaz bile...
Çünkü;
Futbol Federasyonu Türkiye’deki bütün futbol müsabakalarını düzenleyen kurumdur. Onun kuralları geçerlidir ve onayları olmadan hiçbir kulüp kendi başına hareket edemez!
Yani;
“Biz havuza katılmıyoruz, kendi maçlarımızı kendimiz pazarlar başka tv kanallarından yayınlatırız”
DİYEMEZ!
Bu durumun yetki belgesini Futbol Federasyonu vermezse asla ve asla 4 büyük kulüp maçlarını yayınlatamaz!
**Yaygara boşuna**
O zaman lüfen tehditleri bir yana bırakıp oturup uzlaşın!
4 büyük kulüp diğerlerinden daha fazla alsın. Doğrudur, onlar bu ülkenin lokomotifi ama diğerleri de kömür vagonu değil!
4 büyükler yıllık 20’şer trilyon alır diğerleri 3-5 trilyon alırsa olmaz!
4 büyükler 15 alsın ötekiler de 8-9 alsın!
O zaman futbol değerlerimiz de yükselir.
ANCAK;
Şartlar böyle giderse Türkiye’de asla bir başka takım Lig şampiyonu olamaz!
Bütün sorumluluk federasyonundur.
Ben yaptım oldu diyecek
Nabza göre şerbet vermeyecek.
İtiraz eden cezasına katlanacak!
**UEFA hatadan döndü!**
Şampiyonlar Ligi organizatörü UEFA. Adaleti o sağlayacak!
Fenerbahçe direkt gidecekti,
Ön eleme oynaması gereken taraf İngiliz liginden bir takım olacaktı!
Öyle oldu!
Hak yerini buldu!
Aziz Başkan Emre’yi mutlaka alacak!
Edindiğim istihbarat Emre’nin mutlaka Fenerbahçe formasını giyeceğidir. Aziz Başkan bu işi prestij meselesi yaptı! Başarır da...
Emre de gelecek dört beş yılını garanti altına alırsa geriye ne kalıyor ki!
Senesine 3 milyon dolar...
Helal olsun!
İşte o zaman Fenerbahçe 5 yıl daha yıkılmaz!
Emre için de hayırlısı olsun.
Ben olsam gelir miydim?
Bilemem
Ne Emre oldum
Ne o kadar para gördüm!
Ancak Emre Türkiye’ye yatırım yapıyor onu biliyorum.
**Şenol Güneş doğrusunu yapıyor**
Trabzon, Şenol Güneş’i Hollanda’ya futbolcu avına göndermiş, ya da Şenol Hoca gitmiş...
Hollanda’da ne varmış?
15. Dünya 20 Yaş Altı A Gençler Şampiyonası.
Helal olsun hocam!
Şenol Hoca için;
Karizması yok diyenlere cevap;
Aklı var!
**Gerets’de de özel madde yok!**
Yeni Hoca Gerets’in de sözleşmesinde özel madde yok.
Yani bu şu demek;
Başkan Canaydın;
“Kovdum seni”dediği an Gerets yok!
Daha başlarken güven de yok!