Futbolda hak mahrumiyeti cezasının karşılığı ağırlaşıyor. Futbol Federasyonu, Profesyonel Disiplin Talimatı'nda yapmaya hazırlandığı değişiklikle hak mahrumiyeti cezası alan başkan ve yöneticilerin statlara girmelerini de engelleyecek. Ayrıca para cezaları da artırılacak. Yöneticilerin federasyon ve diğer kulüpler aleyhinde ortamı gerecek açıklamalarının maddi karşılığı çok büyük olacak. Federasyon'un amacı, yaptırımların ağırlaştırılarak suç işlenmesinin önüne geçmek. Şu anda hak mahrumiyeti alan yöneticilerin statlara girmesini engelleyen bir durum yok. Sadece ceza alan yöneticinin, kulüp adına resmi yazışmaların altındaki imzası tanınmıyor. Yeni uygulamada ise cezalı yöneticilerin, taraftarların arasında bile maç izlemesine izin verilmeyecek. Para cezalarının artırılması da yine aynı amaca yönelik.