Yıllardır ekilen düşmanlık tohumlarına inat.. Yönetimlerin gerilim politikasına inat.. Medyanın kışkırtmasına inat.. Futbolcuların kavgalarına inat.. Tribünlerin öfkesine inat..

Taraftarsanız...
Belki kardeşiniz, belki babanız, belki sevgiliniz rakip bu gece size.. Aşık olduğunuz renklerin o en büyük zafere yolculuğunda tek dileğiniz var: Kazanmak !.. 90 dakikanın sonunda 3 puanı alan tarafın "Şampi..." diye anılacağı bir derbi..
Yöneticiyseniz...
Paranızı, zamanınızı, sağlığınızı feda ettiğiniz kulübünüzün bu yılki en önemli maçı.. Bir zamanlar kolkola olduğunuz, şimdi önlerinde yönetici olarak durduğunuz taraftarın gözünde sizi vezir de rezil de edebilecek bir maç.. Tribüne ve camiaya verdiğiniz şampiyonluk sözünün gerçekleşmesi için en önemli viraj..
Basın mensubuysanız..
Yıllarınızı beraber geçirdiğiniz, belki muhabir, belki kameraman ya da fotoğrafçı, belki spor yazarı olarak gece gündüz birlikte olduğunuz takımın en önemli sınavı.. Yıl boyu Türkiye'ye haberlerini, güzelliklerini, hatalarını anlattığınız; belki iş belki aşk olarak baktığınız kulübün sezonu zafer ya da hüsranla kapatması bu maça bağlı..
Futbolcuysanız..
Bu maç sizin için onur mücadelesi olabilir.. Bu maç sizin için yüzbinlerce dolar anlamını taşıyabilir.. Bu maç sizin için ön büyük özleminiz olan şampiyonluğun kilit maçı olabilir.. Bu maç sizin için torunlarınıza anlatacağınız o büyük gecelerden birini oluşturabilir..
Siz her kimseniz, bizler her kimsek, bu gece tüm Türkiye'nin nefesini tutacağı; seçim gündeminin bile gölgede kalacağı, günlerce konuşulacağı anlara şahitlik edeceğiz.. Ama en önemlisi bizler, sizler, hepimiz, çok önemli bir sınavdan geçeceğiz..
Daha fazla kavga mı?
Daha fazla suçlama mı?
Daha fazla küfür ve hakaret mi?
Yoksa dostluk mu?
Yoksa centilmenlik mi?
Yoksa dürüstlük mü?
İşte bunun kararını vereceğiz..
Dileriz bu sınavı geçeceğiz..