2005 yılında Bulgaristan'ın başkenti Sofya'da düzenlenen Avrupa Halter Şampiyonası'nda doping yaptığı tespit edilen ve 2 yıl spordan men cezası alan milli halterci Halil Mutlu'nun cezası bu gece yarısı doluyor.
Rekortmen halterci, Arif Nusret Say Halter Eğitim Merkezi'nde yaptığı antrenmanın ardından soruları cevapladı. Antrenmanda gösterdiği performans ile eski günlerinden bir şey kaybetmediğini gösteren milli halterci Halil Mutlu, cezalı olduğu süre boyunca çok zor günler geçirdiğini belirterek, dopingi bilerek yapmadığını herkesin bildiğini ve kendisini aklayarak halteri bırakacağını söyledi. Ceza aldığı ilk dönemlerde çok büyük acılar yaşadığını ifade eden Halil Mutlu, kısa sürede toparlandığını ve antrenman yaparak spordan kopmadığını kaydetti. Cezalı olduğu dönemde çalışmalarını aksatmadığını belirten milli halterci, "Durumum şu anda çok iyi. Kilo fazlam yok. İdeal kilomdayım. Yapmış olduğum dereceler çok iyi. Bütün olumsuzlukları olumlu hale dönüştürdüm. Benim için yeni bir dönem başlaması gerekiyordu. Onur ve gurur mücadelesi yapacaktım. 22 yıllık sporcu geçmişimle vatanıma ihanet edecek birisi değilim. Böyle bir sporcu olduğumu kanıtlamak için çalışmalarımı tüm hızıyla sürdürüyorum" diye konuştu. Pekin OIimpiyatları'nda 4. altın madalyasını alıp, tarihe geçmek istediğini ifade eden milli halterci Halil Mutlu, "Benim önümdeki en büyük hedef 2008 Pekin Olimpiyatları. Eğer burada 4. kez olimpiyat şampiyonu olursam, bunu 'Halil Mutlu' olarak değil, 'Türkiye' olarak başarmış olacağım. Bunu başardığım zaman bütün dünyanın gözü Türkiye'nin üzerinde olacak. 4 ayrı olimpiyatta aynı branşta 4 kez şampiyon olan başka sporcu yok. Bunu bir sporcu başaracaksa, bu Türk bir sporcu olmalıdır" dedi. Pekin Olimpiyatları'nda 4. altın madalyayı kazanandıktan sonra sporculuk yaşamını noktalamayı planladığını belirten Halil Mutlu, "Altın madalya için elimden geleni yapacağım. Bu gücü kendimde hissediyorum. 2 senedir üst seviye performans gösteremesemde şu an yaptığım dereceler tatmin edici. Antrenmanlarda yaptığım derecelerle katılsaydım şu anda Avrupa Şampiyonu olmuştum. Pekin Olimpiyatları öncesi Dünya ve Avrupa Şampiyonaları var. Bu 3 turnuva benim için çok önemli. Pekin Olimpiyatları'nın ardından sporu bırakacağım. Pekin Olimpiyatları sonrasında 35 yaşında olacağım ve bu sporu artık bırakmam gerekiyor. Sonuçta belli bir mücadeleyi verdikten sonra zamanı gelince sporu bırakmak gerekir. Tabiki 40 yaşına kadar bu spor yapmak isterim. Ama belli bir yaştan sonra beklentileri karşılamakta zorluk çekebilirsiniz. Ben layık olduğum şekilde hatırlanmak istiyorum. Layık olduğum yeri ve nasıl hatırlanmak istediğimi çok iyi biliyorum. Bunun için hedeflerimi gerçekleştirdiğim zaman Türk halkı beni layık olduğum şekilde hatırlayacaktır" diye konuştu. Önündeki sürecin 'verdiği sözleri tutma süreci' olduğununun altını çizen milli halterci, "Cezamı bitirdim. Bu 2 sene içinde yaşadığım kötü günler geride kaldı. Artık Türk halkı için verdiğim sözleri tutma zamanı. Bu sözleri yerine getirmek için çok çalışıyorum. Herşeyime dikkat ediyorum. Herkes sabretti, beni bekledi. Artık borcumu ödemenin zamanı geldi diye düşünüyorum" ifadelerini kullandı. Cezalı olduğu dönemde en büyük moral kaynağının dışarıda karşılaştığı insanlar olduğunu vurgulayan Halil Mutlu, Türk halkının kendisine her zaman sahip çıktığını söyledi. Milli halterci Halil Mutlu, 4. olimpiyat altın madalyasını kazanma yolunda acil olarak sponsor yardımına ihtiyacı olduğunu söyledi. Türk ve Dünya spor tarihine geçme aşamasında olduklarının altını çizen Halil Mutlu, "Sponsorluk olarak, benim şu anda bir desteğe ihtiyacım var. Benim için önümdeki 1.5 sene çok önemli. Arkamda güçlü bir sponsor olması, engelleri aşmamda büyük kolaylık sağlar. Ben, Türkiye ile birlikte Dünya spor tarihine geçmeye hazırlanıyorum. Bana verilecek sponsor desteğinin çok büyük faydası olacaktır. Zengin işadamlarımızdan Türk ve Dünya spor tarihine geçmeye aday bu büyük fırsat öncesi acil olarak yardım bekliyorum" diye konuştu.