Arkadaşlar, bu konuda bir bilgisi olan varsa lütfen yardım etsin. Kasım ayında genel seçimler yapılacak. Ve seçmen kaydı için son gün 1 Mart. Şu anda ben 17 yaşındayım. Ekim ayında 18'i dolduruyorum (yani 1989 Ekim doğumluyum). Acaba 1 Mart'a kadar mı 18'i dolduranlar seçmen olabiliyor, yoksa 4 Kasım'a kadar mı 18'i dolduranlar?
SEÇİMLERİN TEMEL HÜKÜMLERİ VE SEÇMEN KÜTÜKLERİ HAKKINDA KANUN'da şöyle yazıyor:
... MADDE 34 - (...) Bu Kanunun uygulanmasında herkes, nüfus kütüğünde yazılı bulunan doğduğu ay ve güne göre işleme tabi tutulur. Ancak, o yıl seçim yapılması durumunda seçmen listeleri hazırlanırken on sekiz yaşın doldurulmuş olmasının hesabında seçim günü (o gün dahil) esas alınır.
Fakat tanıdıklarıma sorduğumda 1 Mart diyorlar :rolleyes:
:( Kafam iyice allak bullak oldu :o
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.