CİM BOM NEDEN KANATLARI KULLANAMADI?
Galatasaray’ın hocası Eric Gerets, maçın ardından Lig Tv’den Oğuz Tongsir’in sorularını yanıtladı.. Gerets, geçtiğimiz sezon şampiyon olan kadro ile mücadele etmesine rağmen Galatasaray’ın bir türlü kendisinden beklenen oyunu oynamamasının nedenin sorulması üzerine, “Bu dönemdeki büyük fark. Kendimizle uğraşıyoruz, rakiple oynamaktan çok… Dün idmanda çok çok iyi sinyaller almıştık. Ancak bunları bugün oynayamadık Bu duruma kendi kendimizi düşürdük. Bu durumdan da kendimiz çıkmalıyız.. Bu maçın analizini çok ciddi yapmalıyız. Aynaya hepimizin bakıp kendi hatalarımızı görmesi ve yaptıklarımızı, yapamadıklarımızı düşünmemiz gerekiyor… Ancak 4 gün sonra bir maçımız daha var… Onu da düşünmek zorundayız..”
Galatasaray’ın Hakan ve Ümit gibi iki hava hakimiyeti olan oyuncuya rağmen kanatlardan gelememesi ile ilgili bir soru üzerine Gerets, “Arda’nın ve Şaş’ın kanatlardan oynamasını istedik. Kanatlardan gelip orta yapmasını istedik. Ancak oyuncuların biran önce sonuca gitme isteği ile tamamen kendi inisiyatifleri ile böyle bir oyun ortaya çıktı… Bu bizim istediğimiz bir oyun değildi..” dedi…
Eric Gerets, şampiyonluk şanslarının azalıp azalmadığı ile ilgili soruyu ise şöyle yanıtladı: “Kendi işimizi zora sokuyoruz. Bu gidişatta önümüzdeki dönemi daha zor duruma getiriyor.. Tabii ki bu durumdan kendi kendimizi kurtarmamız gerekiyor..”
Gerets, önümüzdeki hafta Beşiktaş’la oynayacakları derbi maçın hatırlatılması üzerine, “Beşiktaş maçını şimdiden düşünmüyoruz ve konuşmuyoruz da. Çünkü şimdi önümüzde bir kupa maçımız var. Ve öncelikle onu düşünüyoruz…” dedi...
GERETS'TEN BOKSÖR BENZETMESİ
Gerets, maçtan sonra düzenlediği basın toplantısında ise, karşılaşmanın bir antrenörün hiç istemediği şekilde geliştiğini belirterek şunları kaydetti:
``Takımımız, rakipten daha çok kendisiyle uğraştı. İstemediğimiz bir futbol sergiledik. Sonuçta iyi niyetten dolayı bu tarz oynadılar. Aşırı şeyler yapmak istenildiği için böyle oldu. Bu bizim takımımız, sonuna kadar yanında olacağız ve hiçbir oyuncumuz hakkında kötü bir eleştiride bulunmayacağız. Çok fazla kalpten oynuyoruz, mantıksal oyunu geri planda bırakıyoruz. Bunlar da iyi niyetle oluyor.``
Galatasaray`ın bugünkü durumunu bir boksöre benzeten Gerets, üst üste yumruklar yiyip yere düşen boksörün ayağa kalkıp mücadele etmesi gibi, kendilerinin de aynı şekilde davranması gerektiğini söyledi.
Belçikalı teknik adam, sözlerini şöyle sürdürdü:
``Şimdiki durumumuzu şöyle değerlendirebiliriz; Bir boksör bir kere yumruk yiyip düşmüş, kalktıktan sonra yine bir yumruk yemiş yine düşmüş, ama kalkmasını bilmiş ve mücadeleye sonuna kadar devam etmiş. Bu şekilde, ayağa kalkıp kafasını ve vücudunu hazır hale getirecek futbolcularla yolumuza devam edeceğiz. Ne olursa olsun, hangi netice olursa olsun Galatasaray futbolcusu, her zaman ayağa kalkar, o mücadeleye devam eder.``
18 ay içinde çok iyi işler yapmış bir takım olduklarını belirten Gerets, açıklamalarını ``Yine bu virajı alıp yolumuza devam edeceğiz. Şampiyon olup olmayacağımızın cevabını bugün vermeyeceğim, ama hedefimiz her zaman en üst seviyedir, bunu sonuna kadar kovalayacağız`` diye tamamladı.