Amerika sıcaktan kavruluyor
New York'te ağaçlar çiçek açtı. Ontario'daki kayak merkezleri kapısına kilit vurdu, çalışanlarını işten çıkardı.

Kuzey Amerika'da mevsim normallerinin üzerinde seyreden hava sıcaklığından ötürü, ABD'nin New York kentinde ağaçlar çiçek açtı, Kanada'nın Ontario bölgesinde de kayak merkezleri tarihinde ilk kez kapandı.
New York ve başkent Washington civarında vişne ağaçları çiçek açarken, hava sıcaklığının bugün 20 derecenin üzerine çıkması ve rekor kırması bekleniyor.
Hava sıcaklığının 28 günden bu yana mevsim normallerinin üzerinde gittiği
New York'un kış sporları merkezi Catskills ve civarında kayak merkezleri de
yeterli kar ve müşteri olmamasından ötürü kapanmak zorunda kaldı.
Hava tahmincileri, bölgede sıcaklıkların ancak Salı günü biraz düşmesini
beklerken, kış sporları merkezleri ekonomik kayıplarının çok fazla olduğu ve bu
kışı kaybettikleri belirtiliyor.
Anormal hava sıcaklıklarından nasibini alan Kanada'nın Ontario bölgesinin en büyük kayak merkezi Blue Mountain da 65 yıllık tarihinde, ilk kez kapılarını
müşterilerine kapatmak zorunda kaldı.
Dev kış sporları merkezi, bin 300 çalışanını da işten çıkardı.
Toronto kentinde 11 derece civarında seyreden hava sıcaklığı nedeniyle
bölgede, son 167 yılın en ılık Ocak ayı yaşanıyor.