Otobüs şoförü Hidayet
Hidayet ölünce cennetin kapısında kuyruğa girer.
Hemen önünde bekleyen adam bir imamdır.
Kapıda bir melek beklemektedir.
Melek imama sorar; -Hiç günahın var mi ?
imam; - Aziz melek ben imamdım, Tüm hayatim boyunca ALLAH'A dua ettim,karıma ve çocuklarıma sadik kaldım,insanlara ve hayvanlara hep yardim ettim
Melek; - Çok iyi. Bunları zaten biliyorduk. Al sana cennetin gümüş anahtarı... der ve sonra
Hidayet'e döner; - Senin hiç günahın var mı Hidayet ?
Hidayet; - Ben de her zaman Hayvanlara ve insanlara iyilik yapardım, ALLAH'A çok dua etmedim açıkçası, inancım da zayıftı ve bir de günahım vardı, çok sert ve hızlı otobüs kullanırdım.
Melek Hidayet 'e döner ve; -Bunu da biliyoruz Çok iyi. al sana cennetin altın anahtarı... İmam bu olaya sinirlenir;
- Ben hayatimi ,Allah'a adamışım siz de gidip bu adamı cennette benden üstün tutuyorsunuz,haksizlik değil mi?
Melek gülerek ;-Sen vaaz verirken herkes uyuyordu, ama Hidayet otobüs kullanırken herkes dua ediyordu.