Beğendiğimiz ve yazdığımız şiirleri burada topliyalım arkadaşlar...
Anlatamiyorum
Aglasam sesimi duyar misiniz,
Misralarimda;
Dokunabilir misiniz,
Göz yaslarima, ellerinizle?
Bilmezdim sarkilarin bu kadar güzel,
Kelimelerinse kifayetsiz oldugunu
Bu derde düsmeden önce.
Bir yer var, biliyorum;
Her seyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklasmisim, duyuyorum;
Anlatamiyorum.
Orhan Veli Kanik
?
Neden liman deyince
Hatirima direkler gelir
Ve acik deniz deyince yelken?
Mart deyince kedi,
Hak deyince isçi
Ve neden ihtiyar degirmenci
Allahima inanir düsünmeden?
Ve rüzgarli havalarda
Yagmur egri yagar?
Orhan Veli Kanik
Deniz
Ben deniz kenarındaki odamda,
Pencereye hiç bakmadan
Dışardan gecen kayıkların
Karpuz yüklü olduğunu bilirim.
Deniz, benim eskiden yaptığım gibi,
Aynasını odamın tavanında
Dolaştırıp beni kızdırmaktan
Hoşlanır.
Yosun kokusu
Ve sahile çekilmiş dalyan direkleri
Sahilde yasayan çocuklara
Hiçbir şey hatırlatmaz.
Orhan Veli Kanık