
Ugur Meleke
Turcos’un intikamı(!)
Galiçya bölgesinin iki devinden Celta Vigolular, Deportivoluları aşağılamak için “Turcos'' diye hitap ediyorlarmış rakiplerine... Bu geceyse karşılarında sözde “Turcos'' değil, öz be öz Türkler var.
Esprili bir şey bu esasında, ve maksadım tabii ki asla ucuz kafatasçılık yapmak değil... Vigolular Deportivolulara “Türkler'', Deportivolular da onlara “Portekizliler'' diyorlarmış kinayeli bir biçimde.. Henüz 10 gün önce “Turcos'' ligde mağlup oldu Celta Vigo’ya. Turcos’un intikamını(!) almak da, bu gece biz Türklere düştü!
Celta Vigo resmi internet sitesi, ölüm grubu diye bahsediyor içinde bulundukları H Grubu’ndan... Gerçekten de UEFA Ligi’nin üç yıllık tarihinde ilk kez Avrupa’nın 4 büyüğü İngiltere, İspanya, İtalya ve Almanya temsilcileri aynı grupta buluştu. Fenerbahçe’nin bol devli bu grupta ilk üçte yer alıp, son 32’ye kalması muazzam bir başarı olacak...
Bu gruptan çıkmak sadece Fenerbahçe için değil, Türk futbolu için de çok kıymetli... UEFA ülkeler sıralamasında 14’üncü durumdayız ve 16’ncılığa düşersek 2008-2009’da Şampiyonlar Ligi’ne tek temsilci ile katılacağız. Gruplarda 3 takımımızın ilk 8 maçlarında sadece 1 puan alması neredeyse tepetaklak ediyordu ülke futbolumuzu. Palermo ve Brugge galibiyetleriyle nefes aldık gerçekten. Şimdi altımızda yer alan Bulgaristan, Yunanistan ve İsviçre’den en az ikisine geçit vermememiz gerek.
Bulgaristan’ın kupalarda devam eden tek takımının Levski olması ve Bulgarların Şampiyonlar Ligi’ne erken vedası bizi geçemeyecekleri anlamına geliyor. İsviçrelilerden de sadece Basel’in baharda devam etme olasılığı var, o da bu gece Wisla Krakow’u deplasmanda yenseler bile garanti değil. Beşiktaş’ın CSKA ve Brugge’u, Fenerbahçe’nin de Randers’ı saf dışı bırakması yerimizi korumamız adına çok hayati detaylardı ve Devler Ligi’nde 2 takımla devam etme ihtimalimiz çok yüksek. Şimdi sıradaki hedef, iki takımımızın UEFA’da son 32’ye kalıp, ilk 11 ülke arasına girmemiz (ve Şampiyonlar Ligi gruplarına direkt bir bilet almamız) için mücadele etmesi...
İlk hedef Celta Vigo. Sonra iki Alman, Leverkusen ve Frankfurt... Hatta Liverpool’dan alınacak 3 prestij puanı bile önemli.
Kaynak:milliyet Gazetesi