Windows Xp ilginç bir şekilde bant genişliğinin %20 sini kendisine saklıyor..Bu da bağlantı hızınızın %20 azalması anlamına geliyor...Eğer bilgisayarınızı evininizde kullanıyor ve herhangi bir server kullanmıyorsanız bu özelliği uygulamanız hızınızı görünür bir biçim de artıracaktır…
1-Başlat + çalıştır + yolunu izleyerek gpedit.msc yazın grup ilkesi açılacaktır buradan sonra,
2-Bilgisayar yapılandırması (computer configurasyon)
3-Yönetim şablonları (administrative templates)
4-Ağ (network)
5-QoS Paket zamanlayıcısı (packet scheduler)
6-Ayrılabilir bant genişliğini sınırla
Bu seçeneği çift tıklayınca bant genişliği etkin hale getirin ve sınırı (%)20 yazan yeri “0” yapın…Uygula diyip çıktından sonra bilgisayarınızı yeniden başlatın…Artık Windows Xp bant genişiliğinizin %20 sini kendisine saklayamayacak…Ve bağlantı hızınızda gözle görülür şekilde bir artış olacak. (Alıntı)
PES5 onlineda bağlantı hızı 1mbit olmasına karşı serverda donma,takılma ve maçtan sonra menüye dönmek için uzun süre bekliyordum.Bu özelliği uygulayınca beklemeler gözle görülür şekilde azaldı.Bağlantısı sarı olan biriyle bile lagı fazla hissetmeden oynanıyor.Maçtan sonra hemen menüye dönüyor.Çok yararlı bir ipucu ve benim işime yaradı . Bağlantı hızında kb olarak bir değişme olmuyor ama özellikle online oyunlarda %20 daha hızlı bir stabilite sağlıyor.Eminim birçok kişinin işine yarayacaktır.