Sigara içen arkadaşlar! Yaptığım bu çalışmayı açıklamak istiyorum. Her gün binlerce insan sigaraya başlarken siz bitirmeye ne dersiniz? Bakın ben neler yapmışım aşağıda. Sizce sigarayı bırakmak zor mu? Hiç sanmıyorum. Ben de içtim. Hem de senelerce ama pat diye bıraktım. Bir gün kendi kendime düşündüm "artık herkes sigara içiyor. İnsan niye zehir içer ki? Tamam tat veriyor ama acaba asıl sebep bu mu, yoksa sosyal çevre edinmek için mi içiyor insanlar". Yanıt : Evet. Belki siz o sebeple içmiyorsunuz ben sadece genelliyorum. Sigarayı bıraktığınızda artık sigara içen arkadaşlarınızla aynı ortamda bulunmayacağınıza göre yakın arkadaşlarınızın size vereceği tepkiyi düşünün. Sırf bu yüzden arkadaşlarınızla aranız açılabilir veya bu kadar keskin bir etkisi olmasa bile ufak tefek pürüzler çıkabilir. İçmediğinizde bir boşluğun içine düşebilirsiniz. Ama inanın bunların hiçbiri sigarayı bırakmak için bir engel değil! Ben kendi yorumumla alttaki fotoğrafla birşeyler anlatmaya çalıştım.
Arkdaşlar ben Kimyacıyım ve sigaranın içindeki iğrenç zehirleri gördüm. Eminim midesi olan biri onu görse bir daha içmez. Fakat bunu da bilmeye gerek yok aslında. Sigarayı bırakınca düşeceğiniz alışmışlık boşluğundan kurtulabilmek için kendinize bir alternatif bulun. Mesela diyin ki "ben artık günde bir elma yiyeceğim" kendinizi buna alıştırın. Sigaradan daha pahalı değil. Üstelik faydalı. Gelin şu işi bitirelim. Ben gerçekten benden ateş soran birinden iğreniyorum. Bu konuda hassasım. Yorumlarınızı bekliyorum, inşallah birinin bırakmasına sebep olabiliriz.
