Büyük bir ekonomik darboğaz içerisinde olan ve geçtiğimiz sezon ciddi sıkıntılar yaşayan sarı-kırmızılı kulüp, paranın kokusuyla bile düzlüğe çıktı....
**120 milyon dolar borcu ödediler!**
Ali Sami Yen devlete geri verilince, 50 milyon dolar kira borcu silindi. Riva’nın satış izni bile 70 milyon dolarlık kredileri sıfırladı
G.Saray, Seyrantepe ve Riva projelerinin gerçekleşme ihtimaliyle bile rahat nefes aldı. Büyük bir ekonomik darboğaz içerisinde olan ve geçtiğimiz sezon ciddi sıkıntılar yaşayan sarı-kırmızılı kulüp, paranın kokusuyla bile düzlüğe çıktı. Riva arazisi için genel kuruldan satış izni alan G.Saray yönetimi, bu yetkiyle ilk etapta 70 milyon dolarlık banka kredilerini sıfırlama imkanı buldu. Olası projeden gelecek paranın 70 milyon dolarını bankalara garanti eden G.Saray yönetimi böylece kapıdaki ‘acil alacaklılardan’ kurtuldu
KİRA BORCU DA SİLİNİYOR
Sarı-Kırmızılı yönetimin, Riva arazisiyle ilgili 4 şirketle görüştüğü ve en geç 2 ay içesinde kesin bir proje ile 1.175 dönümlük araziyi paraya çevireceği öğrenildi. G.Saray yönetimi bu projeden en az 140 milyon dolar beklerken, bankalara ödenecek miktar sonrası elde 70 milyon dolar daha kalacak. Seyrantepe arazisiyle ilgili olaraksa G.Saray adım adım mutlu sona yaklaşıyor. Bütün protokolleri imzalanan proje için esas piyango Ali Sami Yen’in devlete geri verilmesiyle ortaya çıktı. G.Saray böylelikle Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü’nden 49 yıllığına kiraladığı stat için geri kalan 50 milyon dolarlık kira borcunu ödemeyecek. Bu rakam da G.Saray 180 milyon dolar olarak gözüken borcundan otomatik olarak silinecek
**TEMEL OCAK’TA ATILIYOR**
Asbaşkan Adnan Polat’ın, eski bakanlardan Işın Çelebi ile birlikte götürdüğü çalışmalar sonucunda mutlu sona yaklaşan G.Saray yönetimi, Başkan Özhan Canaydın’ın müjdeleri arka arkaya nasıl patlatacağını bile planlamış durumda. Başkanın en geç 3 hafta içerisinde Seyrantepe ile ilgili olarak detaylı bir basın toplantısı düzenleyeceği öğrenilirken, TOKİ’nin yeni stat için Ocak ayında temel atacağı da bildirildi. Son 7 yıldır büyük sıkıntılar yaşayan G.Saray yönetimi, uzaktan vaha gibi görülen ‘borçsuz’ bir döneme girecek.
*www.spordabugun.com*