Tamam kabul ediyorum biraz agresif bir başlık oldu :) Fakat yazacaklarım benim açımdan önemli.. Tabi ki olumlu ve olumsuz yönleri bir arada yazacağım.
En başta kaleden başlamak istiyorum. Rüştü, artık yaşlandı tamam birebirde çok etkili ama bir kaleci 15 senedir kendisini uzaktan şutlar konusunda eğitemez mi geliştiremez mi? Elinden top kaçırıyor, saçmasapan goller yiyor. Tamam çok gol atıyoruz ama yediği hatalı goller bize pahalıya patlayabiliyor.. Diğer kalecimiz Volkan ise Rüştü'nün tam tersi uzaktan şutları mütemadiyen kurtarıyor fakat birebirde bence tecrübe eksikliğinden kaybediyor. Eğer bu sezon şans bulamazsa hatayı kendinde arayıp karşı karşıya pozisyonlarda kendisini geliştirmeli.
Defans, geçen sene oynayanlardan defansı toparlayan kişi Önder di. Çoğu maç libero oynayıp defansın arkasına sarkan topları çevirdi. Fakat bu sezon bence defansı yönetecek olan Lugano olur. Eğer Zico ahmaklık etmezse Önder i sağa çekmez Luganoyla tandem oynatır. Defansımızda Can milli takımda çok iyi oynadı. Topa basarak, arkadaşlarına bakarak oynayışı tüm sezon nerdeydi dedirtti. Ayrıca bizdeki Luciano-Servet-Serkan-Deniz gibi abilerinin yapamadığını yani topu oyuna sokması bence harikaydı millide. Bu sezon kesin oynar ve harika oynar. Defansı kuvvetlendirir dedim ama geldi bir kaç maç yaptı sefilleri oynadı resmen. Topu oyuna sokarken attığı 10 topun 5 i rakibe gidiyor. gözünü toptan ayırmıyor falan filan. Defansımızın en büyük avantajı bence Lugano. Lugano yapı itibariyle defansı toparlayan iletişimi had safhaya çıkaran bir oyuncu.. Ümit'ten hiç bahsetmiyorum Türkiye'ye gelmiş en kazma sol açık diyorum. Yaptığı 10 ortanın 9 u stad dışında dağlara taşlara. Tabi sağ ayaklı olduğu için hem ofansta hem defansta ayak dezavantajı var. Sol ayaklı bir kanat karşısında madara oluyor aynı şekilde sol ayaklı bir bek rahatça topunu çalıyor.
Ortasahamız çok iyi gözüküyor fakat vazgeçmemiz gereken 2 şey var. Birincisi bir takımda 1 den fazla koşmayan oyuncu olursa hele ikisi ortasahadaysa Avrupa'da başarılı olamazsınız. Appiah-Aurelio Avrupa'nın en iyi ön liberolarından çok top çalıyorlar fakat Appiah ileride top kaybedince boş yere hırslanıyo. Halbuki Appiah ın çok fazla ileri çıkması defansif yönden kötü. Topu çaldığı anda ilerideki arkadaşlarına bakacak boş adama pas atacak önü boşsa oyun kuracak tabi ki. Aurelio topu oyuna sokan bir oyuncu Fenerbahçedeki en iyi oyuncu diyorum. Alex e gelince evet Alex harika bir oyuncu takımda yalnız kendisi dursa bu takım harika işler yapar. Koşmayan oyuncu ne demektir büyük bir çoğunluğu teknik oyuncudur. Avrupada başarılı olan bir çok takıma bakarsanız en fazla 2 tane bu tip oyuncu görürsünüz ki bunların çoğu zaten aynı anda ilk 11 de oynamazlar.. Tümer e gelince şu ana kadar çok iyi işler yaptı ama önünde boşa kaçan ara pasları tutabilen zamanlaması iyi olan oyuncu olursa tümer i tutamazsınız. Ve yine getireceğim konu şu eğer bu takımda Alex ve Tümer yan yana oynarsa şu ana kadar oynayan Tuncay-Semih, Tuncay-Anelka ikilileri fazlaydı.
Forvete gelince forvetimiz çok zayıf. Tuncay bir scorer değil. Semih öyle ama hiç oynama şansı bulamadı kendini geliştireceği zamanlarda biraz oynasaydı şu an Semih takır takır gol atardı. Tuncay koşuyor koşuyor nereye kadar Tuncay (bu Tuncay konusunu daha sonra değerlendireceğim)
Yeni gelen oyunculara bakalım. Açıkçası Deivid i pek tanımıyorum reel futboldan. Fakat Football Manager da çok iyi oyuncuydu golleri sıralardı. Umarım Fenerbahçede de böyle olur.. Kezman çok hırslı bir oyuncu bu hırsı bir çok maçta kırmızı görmesine sebep oldu. Eğer saha içinde onu sakinleştirecek bir oyuncu olmazsa çok 10 kişi kalırız. Ayrıca Kezman la ilgili bir olay. Sırbistan milli takımında oynuyor Dünya Kupasında. 1-0 yeniliyor Sırbistan ve çok gereksiz bir faul ardından direk kırmızı kart. Maçtan sonra muhabirlere isminin telaffuzunun Kejman olduğunu söylüyor. Daha fazla saçmalayamazdı bence. Ama eski günlerine kavuşursa çok yararlı oyuncu..
Şimdi gelelim Tuncay konusuna. Bu adamı beğenmiyorum arkadaş. Sahada koşuyor sürekli haybeye koşuyor nereye gidiyosun tuncay. futbolcusun sen atlet değil. futbol zekası diye bi olay var hani tuncay da sıfır olan. Golcü olarak zaten gözümde bir hiçtir. Ama son maçlarda yarardan çok zarar vermeye başladı. İçeri giren golü çıkarmalar, ille ben gol atacam diye ofsaytta olmasına rağmen topa takım arkadaşından önce koşmalar.. şimdi iki forvet alındı umarım bu takımdan tuncay ı keser Zico...
Birde takımın geneline dokunduracağım. Bu takımda oynayanlar kişisel olarak çok becerikli. Ama takım olarak bir araya gelemiyorlar nedir yani olay. takımda huzursuzluk yok ama saha içinde iletişim yok. Avrupa daki başarısızlığın tek sebebi..
Ayrıca Şekip Mosturoğlu hala bilinçsizce açıklamalar yapıyor.. UEFA yı kaldıracağız. UEFA yı bi daha vermeyecez. Hep bizim olacağğğğ gibi Tecavüzcü Coşkunvari açıklamalarla maskara ediyor kendini. Yok arkadaş işte bu takım Avrupada şampiyon olacak seviyede değil. UEFA da en fazla çeyrek finale çıkar. Şekip Mosturoğlu na yakın birileri varsa şu UEFA daki kulüplerin listesini göstersin. Bu adam Randers ı yenince şampiyon oluyoruz sanıyor...
Neyse biraz uzun oldu sanırım. Bilirsiniz pek bu futbol forum a yazı yazmam fakat kendime göre görüşlerim her zaman vardır. Hele ki konu Fenerbahçe olunca kesin vardır. İçimi bi döktüm.. Bundan sonra ne zaman yazarım bilmem..