LUCESCU'DAN UYARILAR!..

Fenerbahçe'nin rakibi Dinamo'yu Mircea Lucescu VATAN'a anlattı: "Sol taraftan uzun ortalarla geliyorlar. Ama Correa ve Rebrov oyunu sağa yıkıp kısa paslarla ceza sahasına giriyorlar. F.Bahçe hücumda top kaybederse tehlike yaşar."
Fenerbahçe'nin yarın karşılaşacağı Dinamo Kiev'i, 3 yıldır Ukrayna'da onlara rakip olan Mircea Lucescu, Vatan'a anlattı. Ukrayna temsilcisinin çok dikkat edilmesi gereken bir takım olduğunu belirten Lucescu, "F.Bahçe Türkiye'deki futbol anlayışıyla sahaya çıkarsa büyük hüsrana uğrar" diye konuştu. Ukrayna'da defansif yapıların çok sağlam olduğunu ve Kiev'in de tam buna uygun bir takım olduğu belirten usta teknik adam "Kontratağa çok hızlı çıkıyorlar. Kalenize nasıl geldiklerini anlamıyorsunuz. F.Bahçe çok dikkatli olmalı" diyerek, sarı-lacivertlilerin yarınki rakibini Adan Z'ye VATAN'a şöyle anlattı:
"Son iki yılda şampiyonluğu bize (Shakthar Donekts) kaptırdılar. Geçtiğimiz sezon Şampiyonlar Ligi ön elemesinde İsviçre'nin Thun takımına elendiler. Bu onları çok hırslandırdı. Çok önemli transferler yaptılar. Ve şu anda Ukrayna'nın en iyi takımı görüntüsündeler. Sezon öncesi yapılan Süper Kupa maçında bizi 2-0 yendiler. F.Bahçe maçına çok büyük önem veriyorlar. Ve tüm hazırlıklarını buna göre yapıyorlar. F.Bahçe'nin yapacağı en büyük hata rakibini küçük görmek olacaktır. Böyle söylüyorum çünkü Türkiye'den bu konuda iyi haberler gelmiyor. Kiev hafife alınıyor.
Kalecileri Shovkovskyi hem çok tecrübeli hem de tek başına maç kurtarabilecek kapasitede. F.Bahçe yan topları kullanırken kesinlikle onun eline teslim etmemeli. Çünkü oyuna topu çok çabuk ve isabetli şekilde sokuyor. Sizin atağınız dikkatsiz bir orta sonucu Kiev pozisyonu olabiliyor. 'Cordoba'dan daha iyi' dersem ne söylemek istediğimi daha net anlarsınız. Onun önünde oynayan iki Brezilyalı Rodolfo ve Rodrigo hem fizik hem de teknik olarak üstünler. Havadan top bırakmıyorlar. Ve yerlerinden hiç çıkmıyorlar. Sadece kanatlar hücuma gidiyor.
Rebrov altın yılını yaşıyor
Defansın önünde Nijeryalı Atana Yussuf yer alıyor. Appiah gibi bir futbolcu. Çok savaşçı. Topu oyuna iyi sokuyor. Hem de ilk toplara basıyor. Correa onunla birlikte oynuyor. Bu sezon transfer edildi. Alex kadar yaratıcı değil ama ondan daha çok mücadele ediyor. Zaten Alex'in görevini Kiev'de bir futbolcu değil 4-5 oyuncu yapıyor. Rebrov altın yılını yaşadı. Ve bu sezon da çok iyi. Duran toplarda büyük tehlike. Sol taraftan sağ ayağıyla içeri kestiği toplar bitirici olabiliyor. Milevskyi Ukrayna'nın yeni yıldızı. Topla çok iyi. Fizik olarak da çok güçlendi. Takımı kontratağa çıkartan futbolcular her hatayı iyi değerlendiriyorlar.
Kötü son hızla gelir!
Forvetleri Shatskikh ve Verpakovskis hızlı ve kontra oyuna çok yatkınlar. Brezilyalı Kleber ameliyat oldu. Oynaması zor. Ama Rincon onun eksikliğini kapatıyor. Kiev iyi bir takım. Top rakipteyken 10 kişi topun gerisine geçiyor. Topu kaptıklarında da hızla açılıyorlar. Soldan gelirken uzun ortalarla ceza sahasına giriyorlar. Sağdan ise kısa ikiye birlerle sıfıra kadar iniyorlar. F.Bahçe için istediğini yapmanın tek yolu, topun kıymetini bilmek. Ve hücumdayken kolay top kaybetmemek. Çünkü topu kaybettiğiniz an kötü son hızla gelişiyor. Duran toplar ise başka bir tehlike. Sürekli yeni taktik üretiyorlar. 'F.Bahçe Kiev'i nasıl eler? diye sorarsanız buna cevap veremem. Çünkü ben bu yıl daha yenemedim."