Yılmaz Vuralın Fener Aşkı
--------------------------------------------------------------------------------
Böyle sözleşme görülmedi Yılmaz Vural, Köln Spor Akademisi mezunu. Yani, elindeki antrenörlük diploması en üst düzey. Bu işi de en iyi bilenlerden birisi. Mesleğinin de aşığı. Ancak hoca olarak biraz şanssız. Nedeni de Antalyaspor’u birinci lige çıkardığı için bu sene görevinde kaldı ama genellikle birçok takımda sezon başı iş başı yapamadı. Hep küme düşme korkusuna düşen kulüpler, Vural’ın kapısını çalarak, “Aman hocam gel bizi kurtar” dediler. Futbol bilgisinin dışında çok renkli bir görüntüsü de vardı. Saha kenarında şov yapmayı çok sever. Basketbol coachu gibi sahadaki futbolcularını el kol hareketleri ile yönetir. Sevindiği vakit takla atar. Kızdığı zaman ceketini çıkarıp yere fırlatır. Hata yapan futbolcusunun gözünün yaşına bakmayıp tokat atar. Hatta Rizespor’u çalıştırırken, sahadaki futbolcularına kızıp, devre arasında stadı bile terk etmişti. Trabzonspor dışında hep küçük takımları çalıştırdı. En büyük hayali bir gün Fenerbahçe’yi çalıştırmaktır. Ne zaman Fenerbahçe antrenörsüz kalsa, “Yüreği kıpır kıpır” olur. Ali Şen döneminde bir ara Fenerbahçe’ye geliyordu. Olmadı. Sohbetlerde, televizyon konuşmalarında, “Benim yabancı hocalardan neyim eksik. İsmimin Türk olması mı” diye de açık yüreklilikle söyler. Geçen sezon Antalyaspor’u birinci lige çıkardı. Yöneticiler ile yeni sözleşme imzalamak için masaya oturduğu gün, “tek şart” ortaya atmış. “Fenerbahçe beni isterse, kayıtsız şartsız sözleşmeyi bozarım” demiş. Bana bunu Fenerbahçeli yönetici İlhan Ekşioğlu anlattı. O da Antalyaspor kulübü başkanı ve bir-iki yöneticisi ile yaptığı sohbette duymuş. Demişler ki, “Yılmaz Vural, çok iyi bir Fenerbahçeli. Siz de antrenör aradığınıza göre, 100. yılınızda takımın başında Fenerbahçe aşığı, bir Türk hocayı görmek istemez misiniz?” Ekşioğlu şaşırmış. Antalyalı yöneticiler ise bastırmışlar, “Yılmaz hoca Fenerbahçe’yi o kadar çok seviyor ki, bizimle anlaşırken, Fenerbahçe isterse sözleşmeyi bozarım maddesini bile koydurdu..” Merttir, delikanlıdır. Yüreği tertemizdir Yılmaz hocanın. Bir gün Fenerbahçe’nin başına geleceği inancını da her sezon biraz daha kuvvetlendirerek kalbinde taşır. Dilerim, bu arzusu da bir gün gerçek olur. Serviste Yılmaz Vural’ın Fenerbahçe sevgisini konuşurken, aklımıza Gaziantep’in yeni hocası Zenga ile Beşiktaşlı Rıza Çalımbay geldi. Zenga Antep ile sözleşme imzalarken, “Benim en büyük hayalim İtalya’da bir takım çalıştırmak. İtalya’dan teklif gelirse, giderim”, Rıza Çalımbay da Rize’ye giderken “Beşiktaş’tan teklif gelirse düşünmeden giderim” demiş. Büyük hedefleri olan insanları severim.
Alıntıdır.
ALAATTİN METİN