Buyrun bu da ek$i sözlükten. Reklam değildir, zaten adamların bizim reklamımıza ihtiyacı da yok :D.
bir de bu sistemlerde konsola ikinci joystick portundan bagli ve icinde yanlizca bir lens (bkz: mercek) ve bir led yada fotodiyot, ldr gibi bi$iiler bulunduran (tabi tetik mekanizmasi ve ona bagli ufak tefek transistorlu bi$iiler var ama onun fazladan bir etkisi oldugunu sanmiyorum) bir tabanca bulunurdu. bi kac tane de sadece tabancayla oynanan oyun vardi (bkz: duck hunt)(bkz: hogans alley) .. tabancanin cali$ma sistemi $oyledir, internetten okudugum kadariyla: tetik basildigi zaman ekran tamamen siyah olur ancak mesela duck hunt'da ordegin (bkz: ordek) biraz alti (hemen ustu degil biraz alti olmasinin neden tabanca namlusu ile ni$an alinan yer arasi mesafeden dolayi) kare $eklinde beyaz olarak kalir, diger yerlerden daha aydinlik olan kisim i$iga duyarli devre elemanini harekete gecirebilir ve bu $ekilde hedefin vurulup vurulmadigi anla$ilir. belki fotoeleman renge de duyarli olabilir ayrica, cunku duck huntun 2. levelinde 2 tane ordek birden ciktigi halde birisine ni$an alindiginda diger ordek degil ni$an alinan dogru ordek du$mektedir, ilginctir netekim.
ayrica nes bir sistemdir, bu sisteme uyumlu oyun konsollari yapan nintendo haricinde ba$ka firmalarda vardir, ornegin micro genius gibi.. bu ornegi intel uyumlu chipsetler ureten via firmasi yada, ibm uyumlu bilgisayarlar ureten compaq firmasi vs. olarak cogaltabiliriz