Hayda şimdi teknoloji düşmanı olduk :)
Ben normal tv'lerin ne kadar rezil olduklarını ve bilgisayar monitörü ile karşılaştıranlar ile dalga geçtiğimiz yılların geride kaldığını artık tv'lerin monitörler düzeyine geldiğini söylemeye çalıştım ama sanırım yanlış anlaşılmışım. :)
HDTV'de yayınların çözünürlüğü ve tazeleme hızı nedir? Sanırım 2 standart var şuan için 720p = 1280x720 ve 1080p = 1920x1080. Eğer kaliteli bir monitörünüz varsa bunu sağlamanız PC monitörlerinde zaten yıllardır mümkün. Bilgisayarınızı 1920*1080 çözünürlüğe getirir tazeleme hızınıda 100Hz yaparsınız olur biter. Tabiki HDTV'de kullanılan kablo daha kapsamlı. Sonuç olarak içerisinden 8 kanal'a kadar ses verileride geçiyor ve bunu bir DVI kablo ile yapmak mümkün değil. (Bana gidipte bu çöznürlüğe çıkabilen vestel bir monitör varsa onu göstermeyin ama adam gibi Sony, Viewsonic gibi markalardan bahsediyorum.:))
Yani anlatmak istediğim aynı çözünürlükte bir video'yu alıp bir HDTV ve aynı çözünürlüğe sahip bir pc monitöründe oynatırsanız fark çok fazla olmaz.
Ama benim dikkat çekmek istediğim bu değildi HDTV yayınlarının Türkiye için çok uzak olduğu daha dijital yayın sistemi yeni oturmuşken HDTV işine girebilecek pek kanal olduğunu sanmadığımı belirtmekti. Neyse yanlış anlaşıldık olsun.