Galatasaray'da yaşanan boykot eylemi, Avrupa basınında da geniş yer buldu. İspanya basını Sarı-Kırmızılı kulüpte yaşananları, "Osmanlı mali krizde, isyan bayrağı açıldı" şeklinde yorumladı. Ajanslar, Galatasaray'ın sadece Tomas ve İliç'in maaşlarını ödeyebilecek bütçeye sahip olduğunu, bunu öğrenen diğer oyuncuların maaşlarını alamadıkları için antrenmana çıkmayı reddettiğini belirtti.
Gerets: Bu olayda tarafsızım
“Ben ne oyuncuların ne de yöneticilerin tarafındayım. Bugün için çok keyifli bir antrenman programı hazırlamıştım. Fakat uygulayamadık. Yarın (bugün) uygulayabileceğimizi tahmin ediyorum. Bu yaptığımız iş bir meslek olmanın dışında zevk için yapılan bir iş. Bizim çıkıp bu zevki almamız lazım. Burada altı ay boyunca yaşadığım sorunları 15 yıllık kariyerim boyunca yaşamadım. Galatasaray’a gelme kararımdan ötürü çok gururlu ve çok mutluyum. İki meslektaşım adına söylüyorum, çalışma azmimiz, ekonomik sorunlar nedeniyle yıpranmayacak.