Beşiktaş'tan Alman ekibi Hamburg'a transfer olan Ailton, köşe yazarlığına soyundu!.. Yeni takımındaki ilk gününü bir makale şeklinde Bild Gazetesi'ne yazan Brezilyalı golcü, 'İlk günüm muhteşemdi. Doktor kontrolünden sonra takım toplantısına katıldım. Arkadaşlarım beni dostça kucakladı. Gün boyunca eğlenip, birbirimize fıkralar anlattık. İki saatlik idmanda kondisyonumun iyi olduğunu gördüm. Zaman su gibi akıp gitti. Donduran soğuk bile umrumda değildi. Biliyor musunuz idmana başlar başlamaz gol attım. Hamburg benim için doğru yer. Şimdi tek eksiklik Rafael Van der Vaart. Size söz veriyorum, Bundesliga'da şov yapacağım' şeklinde konuştu.
Öğleden sonra dinlendiğini hatırlatan Ailton, 'Saat 17.45'te çok sevdiğim ailem Hamburg'a geldi. Karım Rosalie ve çocuklarımı kucaklamak büyük mutluluktu. Artık lig başlayabilir. Cumartesi (yarın) Nürnberg maçını büyük özlemle bekliyorum. Gol atmak için yanıp tutuşuyorum' dedi. Sambacı, Kicker dergisine yaptığı açıklamada da, 'Hamburg bana teklif yaptığında fazla düşünmeme gerek yoktu' ifadesini kullandı.