Sıra sayısına S dersek öğrenci sayısına da X dersek
ilk sıralamada (S-4).3 +1=X yani 3s-11=X
ikinci sıramalada (S-5).4+1=X+7 yani 4S-26=X
yanii 3S-11=4S-26 burdanda S nin yani sıra sayısının 15 olduğu bulunur.
3s-11=X ise S yerine 15 koyarsak sonuç 36 olur.
İşin mantığını anlatacak olursak ilk oturmada 3 sıra boş kalıyor 1 sırada da 1 kişi var sa biz 4 sıra boş diyelim sıra sayısından 4 ü çıkaralım yani S-4 ve 3 er kişi oturulduğu için bunu 3 ile çarpalım ve 1 sırada da 1 kişi oturduğu için buna 1 ekleyelim.Yani (S-4).3 +1 işlemi bize sınıftaki öğrenci sayısını verir(X).İkinci oturumda da aynı mantığı yürütüp Caner'in yeğenimin kitabında gördüm diyerek bize yutturduğu aslında kendi kitabında geçen bu problemi bir güzel çözeriz