** BEŞİKTAŞ'IN ESKİ TEKNİK DİREKTÖRÜ RIZA ÇALIMBAY, TIGANA VE YÖNETİMİ SERT BİR DİLLE ELEŞTİRDİ.**
Beşiktaş'ın eski hocası Rıza Çalımbay, Tigana ve yönetimi eleştirdi. Beşiktaş'ın şu anda başarılı ve herşey yolunda bir havayla lanse edilmesinin çok komik olduğunu belirten genç hoca, "Neye ve kime göre başarılı. Koca Beşiktaş'ın Sivas ve Manisa'yı yenmesi eğer başarıysa, evet bence de başarılı! Bu kadar Beşiktaş değerini yıkmamak gerekir" diye konuştu. Kendisinin kalması halinde Avrupa'da mutlaka üst tura çıkacaklarının tahaatünü verdiğini söyleyen Çalımbay, "Takımın gücü var. Avrupa'da bu gruptan lider olarak çıkarız, demiştim. Şimdi ise nerdeyse grup sonuncusu olacak. Sevilla ve Zenit'i yenemiyorsa, kimse bana başarıdan bahsetmesin" dedi. "Beşiktaş, Avrupa'da oynuyorsa sayemizdedir" diyen genç teknik adam, "Bizler güçlü takımları eleyip gruplara kaldık. G.Saray, Tromsö gibi bir takıma elendi. Biz Avrupa'da başarılı sonuçlara imza attık. Şuanda hüsranları oynuyor. Bunların hesabını kim verecek, merak ediyorum" şeklinde konuştu. Beşiktaş'ın ligde aldığı 2 sonuçla başarılı gibi gösterilmesinin çok tehlikeli olduğunu vurgulayan Çalımbay, "Ayrıldığımza elimizde bir Avrupa sancağı vardı. Şimdi o yok. Bir üst tur şansımız varmış. Kimse beni güldürmesin. Görüyorsunuz ki, önemli olan Avrupa. Lig uzun bir maraton ve hava 2 maçla yakalanıyor" dedi. Tigana'nın forvetsiz olarak ligde fırtınalar estirmesinin önemi olmadığını anlatan Çalımbay, "Malmö gibi takımı forvetsiz, 4 gol atarak eledik. Manisa'yı forvetsiz yenmek sanki marifetmiş gibi abartılıyor"eleştirisi yaptı. Beşiktaş'ta kendisinin 17 maçta sadece 1 yenilgiyle sezonu kapattığına dikkat çeken Rıza Hoca, "Yaptıklarımızı o yapsın, 10 misli olur, heykelini dikerler. Çünkü o yabancı ve elinde sihirli değnek vardır! Bunları abartırlar. Ancak biz F.Bahçe'yi kalecisiz yenerek kendimizi kabullendirebildik. O böyle başarılara imza atsın. Ayakta alkışlayalım" diye görüş belirtti. Beşiktaş'a tekrar döneceğini söyleyen Çalımbay, "Sıfırdan başladım ve tekrar döneceğim. Ancak 2007 yılında yönetim bir kez daha gelir ve bende büyük başarılara imza atıp, bir teklif alırsam, cevabım 'hayır' olur. Bu yönetim sözünde duramıyor. Onlarla çalışmam" diyerek yönetime tepkisini gösterdi. Futbolcuların Tigana'yı göklere çıkartırken, kendisini eleştirmesine kızan Çalımbay, "Değer kattığım insanlar nankörlük yapıyor. Sergen'in kalmasını sağlayan ve Koray'ı getiren bendim. Verilen emeklere yazık" diye dert yandı.
** (ÖZEL RÖPORTAJ: Fuat GUGULOĞLU) **