Kulüpler Birliği, İsviçre maçı sonrası yaşanan olaylardan sonra Spordan Sorumlu Devlet Bakanı Mehmet Ai Şahin’in Futbol Federasyonu’nu kasteden ‘Başarısız federasyonlar istifa etsin’ açıklamasına destek verdi. Dün yemekte bir araya gelen vakıf yöneticileri, sorumluluların hesap vermesi ya da istifa etmesi gerektiğini belirtti. Fenerbahçe, Beşiktaş, Trabzonspor’dan hiçbir yöneticinin katılmadığı, G.Saray Başkanı Özhan Canaydın’ın ise hazır bulunduğu yemekte, yöneticiler ‘Mehmet Özdilek yaptığı hatayı anlayarak istifa etmiştir. Diğerleri neyi bekliyor?’ diyerek hem federasyona hem de Milli Takımlar Başdanışmanı Fatih Terim’e istifa sinyali gönderdi. Yöneticiler, şunları savundu: ‘Futbol Federasyonu en yüce makam. Fakat İsviçre ile iki milli maçta Türkiye ve Türk futbolunun imajı yıkıldı.
**Yemeğe katılmadılar**
Geçmişte İsviçre ile oynamıştık ve tur geçmiştik böylesi gerginlik yaşamadık. Şükrü Saracoğlu Stadını dolduran binlerce taraftarın bir tek sorun çıkarmaması ve futbol organizasyonu içinde olanların İsviçre’de yapılacak mahkemeye çağrılması Türk futbolu için kara bir lekedir. Sorumlular hesap vermeli ve sorumlular hakkında gerekli işlem yapılmalıdır. Başbakanımız R.Tayyip Erdoğan ve Spordan Sorumlu Bakanımız M.Ali Şahin’in başarısız federasyon başkanlarının görevlerini en iyi şekilde yapabileceklere bırakması gerektiği mesajı yerine getirilmelidir. Türk futbolu Avrupa’da aciz gösterilmemeli. Mehmet Özdilek yaptığı hatayı anlayarak istifa etmiştir. Diğerleri neyi bekliyor.’ Yemeğe, Futbol Federasyonu’nu protesto eden federasyon yetkilileri Şekip Mosturoğlu, Serdar Güzelaydın ve Mahmut Özgener katılmadı.