F.Bahçe Başkanı Aziz Yıldırım, Türk futbolunda uygulanan yabancı oyuncu sınırlamasını eleştirerek "Önümüzün açılmasını istiyoruz" diye konuştu. Yıldırım dün Faruk Ilgaz Tesisleri'nde gerçekleştirilen bayramlaşma töreninde konunun tartışmaya açılmasını isteyerek şunları söyledi: "F.Bahçe'yi dünya kulübü olma yolundaki hedeflerine ulaştıralım. Ama bu şartlarda zorlanacağız. Bunu ilgili mercilerden istiyoruz. Türk futboluna gerçekten zarar verecekse, biz de bu düşünceyi kafamızdan atalım
'Kaçmak spora ihanet'
Gelecekte Anelka gibi oyuncuların Türkiye'ye gelebilmesi için yabancı sınırının mutlaka kalkması lazım. O zaman kaliteyi getiririz. Dünyada artık spor bir kavram haline geldi ve sen-ben meselesi kalmadı. Hangi oyuncu nerede oynuyorsa, nerede mutluysa orada oynamalı. Keşke imkan olsa da Anelka gibi oyuncuları milli takıma alıp oynatabilsek. Türk Milli Takımı dünya şampiyonu olsa. Bunlardan kaçmamak lazım. Bunlardan kaçmak spora ihanettir
'Yalnız F.Bahçe değil'
Türkiye'nin AB'ye girmek için verdiği mücadeleye paralel olarak sporda da AB şartlarını uygulamak gerekir. Bizim isteğimiz yalnız F.Bahçe için değil, Türk sporu için. Bugün Almanya'ya bakıyorsunuz, bir zenciyi milli yapıp, milli takımda oynatıyorlar. Avrupa'nın bütün takımlarına baktığınızda yabancı oyuncuları alıp, iyileştirip kendi ülke vatandaşı yaparak milli takımlarda oynatıldığını görüyoruz. Sonuçta kazanan ülke futbolu oluyor. Hiçbir zaman oyuncular irdelenmiyor. Tarih de bunu irdelemeyecek
'Keşke yabancı çok olsa'
Bayan Milli Basketbol Takımı'nda ABD'li bir oyuncu Türk vatandaşı yapılarak oynatılıyor. Futbol dışında hemen her branşta bu tip uygulamalar yapılıyor. Ancak futbola gelince 'Türk futbolcusunun önü kesiliyor' deniliyor. Böyle saçma sapan bir şey olabilir mi? Keşke oyuncu çok olsa, Türk Ligi daha kaliteli hale gelse. Kaliteli oyuncular getiremez ve kaliteli işler yapamazsanız, milli takımdan da çok büyük başarılar beklemek zor olur. Dünya bunu nasıl yapıyor? Kimse kafasını kaldırıp da diğer ülkelerde durum nedir diye bakmıyor."
Evet arkadaşlar bu yabancı sınırı hakkındaki görüşlerinizi alayım...
Bence olmalı ama bir italya ligi değil de ingiltere gibi olmalı yani ab oyuncusunda sorun olmamalı ab ışından gelcekse kaliteli olmalı yani ne bileyim bence aziz yıldırım burada haklı gibi birde sizin yorumunuzu alyım....