Bu yazıyı yazarken tamamen tarafsız olmaya çalışacağım.
Fifadan başlayalım.
Fifa ön planda olan bir oyun çünkü fifanın grafik, lisans vs. hepsi muhteşem sadece oynabililik kötü idi onuda düzelttiler bu sene, (desemde devamını okuyun.) Ama fifa nın oynanabilirliği ne kadar düzeltirse düzeltsin belirli bir gol atma stili var ve bunu ezberlediğimiz zaman devamlı aynısını yaparak ve her defasında gol atılıyor. Yani bir kalıp. Bunun sebebine gelince: 2003 te yapılan oyun motoru değişikliği. Fifa oyun motorunu değiştirdi ama grafik açısından sadece güzelleşme yaşandı. Oynanabilirlik dediğim gibi ezber. Peki FIFA 06 da ne olduda insanlar oynanbilirliğin biraz daha tadını çıkarmayı başarıyor. Oyun motoru değişmedi. Yaptıkları işlem şu: örnek vererek anlatacak olursak. Arsenal ve Barcelona maı yapıyorsunuz ve siz arsenalsiniz. Maç sonucu 4-0 siz yeniyorsunuz ve tekrar restart yapıyorsunuz. Bu sefer Barcelonayı alıyorsunuz ve Arsenale 3-0 yeniliyorsunuz. Yani oyunun kontrolu bu sene %73 kendisi belli ediyor biz sadece stil yapıyoruz.
PES' e gelince bu oyunun takdir ettiğim tarafı çabuk yükselişi ve birazcık oyun motoru! Çünkü oyun motoru standart alışılmış golleri içermiyor ve ezbercilik yok. Ama grafik, atmosfer, kamera, lisans malesef vasat. Eğer PES bunları tamamlarsa FİFAyı rahat geçer. Ama fifa oynanabilirliği tamamlarsa Pes i rahat geçer. Yani ortada bir üstünlük yok. İki oyununda güzel tarafları belli ve açık. Gerisi kullanıcı beğenisi. Kimse kimseye neden bunu şunu oynuyosun demesin. İnşallah tartışmalara bir nokta olmuştur!
Saygılarımla...