Faul olayını şöyle açıklamak istiyorum;
FIFA 2006'yı oynayıp, sonra gelip PES oynayınca çok faul yapmanız normal bi durum. Çünkü FIFA'da sağdan,soldan, önden, arkadan nerden olursa olsun tuşa bastığında topu kazanma ihtimalin çok fazla, arada fauller oluyor. Yani top kazanmak için bi çabaya, öğrenmeye ihtiyaç yok sadece tuşa basıyosun. PES'de ise mantık öyle işlememekte -ki bu yıllardır böyle. Örneğin arkadan kaydığın zaman fiziksel olarak topa müdahele etmek çok zor olduğu için faul olma olasılığı çok çok yüksekken, iyi ayarlayıp kaydığınızda faul oranı da düşmekte. Yani tuşa basmak yetmiyor, önce alışmak, öğrenmek ve düşünüp öyle uygulamak gerekiyor. Zaten PES'in herhangi bi oyunu alıp, direkt alışma imkanınız "0"... Yıllardır bu seriyi oynamama rağmen, her seride bir alışma süreci illa ki oluyo... Zaten bu alışma süreci geçildiğinde vazgeçilmez bi tutku olcak. Çünkü aylarca oynasanız bile, yeni şeyler keşfedebilceksiniz, bu sayede oyundan da sıkılmayacaksınız. PES'in farkı da bu zaten.