Dev maç öncesi İsviçre basınında , "Türkler korkularından altlarına çiş yapıyorlar, uçkurlarına düşkünler" başlığıyla haber yayınlanırken teknik direktörleri de küstahlaştı.

Almanya'da yapılacak olan 2006 Dünya Kupası'na katılabilmek amacıyla Ay-yıldızlı futbolcularımızın yarın deplasmanda ilk raunda çıkacağı İsviçre, futbolunu konuşturmadan ağzını yordu!
Türk düşmanı kesildiler!
Cumartesi günkü maçta, İsviçre'yi sadece tur için değil, ulusal onurumuz için de yenmeliyiz! Çünkü, maddi zenginliklerine güvenerek kendilerini "medeniyetin beşiği" sayan İsviçreliler; Türk insanı, oyuncularımız ve Fatih Terim hakkında şirretçe yalanlar, hakaretler, karalamalarla moral bozmaya, maçı saha dışında bitirmeye çalışıyorlar. Başta İsviçre Teknik Direktörü Kuhn olmak üzere, bazı futbolcular ve medya Türk düşmanı kesildi.
Sabrı zorlayan hakaretler
"Türkler fakir, biz zenginiz" diyerek bizi küçük gören Teknik Direktör Kuhn'a, İsviçre medyası koro halinde katıldı. Bir gazete Volkan'a "Palyaço" derken, "tetikçi" gazete Blick de dün argoda karşılığı "Türkler altlarına yapıyor" olan bir manşetle çıkarak, nefrete tüy dikti. Türkler'in "kadın düşkünü" olduğunu ima eden gazete, Terim'in, futbolcuların bara kaçmaması için otelin önüne 1'i polis, 8 güvenlik görevlisi diktiğini de öne sürdü.
UTANMAZLAR ORDUSU!
Terim'i diktatör olmakla suçlayan İsviçre basını, ayrıca kalecimiz Volkan'a 'palyaço' benzetmesi yaptı. Ancak asıl dikkat çekici sözler, İsviçre Milli Takımı Teknik Direktörü Köbi Kuhn ve futbolcu Alexander Frei'den geldi. Kuhn ve Frei, İsviçre gazetelerine verdikleri demeçlerde, "Türk Milli Takımı fakir, biz zenginiz" dedi. Futbolu para ile ölçen bu 2 garip zihniyet, kendilerince Ay-yıldızlı ekibimizi küçümsüyor, ama maçın sahada kazanıldığını unutuyordu.
TERİM TEPKİ GÖSTERDİ
Elbette Milli Takımlar Teknik Direktörü Fatih Terim'in de bu yakışıksız benzetmelere söyleyecek sözü vardı. İsviçre gazetelerini okuduktan sonra bu duruma sert tepki gösteren Terim, "Çok karalama yaptılar ama bu kadarı fazla. Çirkin benzetmelerle bizi tahrik etmek istiyorlar. 'İsviçre'de insan hakları var' derler ama yokmuş " dedi. Ay- Yıldızlı oyuncularımız ise, "Öyle çirkin sözlere gerek yoktu" demekle yetindi.
Tarih anlatsın!
Belki de korkusundan bu kadar olur-olmaz konuşan İsviçre, tarihe baksaydı Türkiye'ye saygıda kusur etmemesi gerektiğini anlardı! Çünkü 2 ülkenin takımı bugüne dek 12 kez karşı karşıya geldi. Ve gururla belirtilmelidir ki; Türkiye bu maçların 6'sını kazandı, 3'ünde berabere kaldı. İsviçre ise, sadece 3 maçta Türkiye'yi yenebildi