FM 2006 ile yeni eklenen özelliklerden biri de devre arası takım konuşmaları. Kimileri için zaman kaybına neden olan gereksiz bir özellik olsa da, doğru kullanabildiğinizde oyuna önemli katkı yapabilecek bir özellik.
Maçların devre arasında yapacağınız konuşmalar takımın ikinci yarıdaki performansını önemli ölçüde etkileyeceği gibi oyuncular üzerinde uzun süreli etkili de olabiliyor. Örneğin devre arasında yaptığınız konuşmadan dolayı oyuncularınız mutsuz olabiliyorlar.
Peki bu konuşmaları yaparken nelere dikkat etmemiz gerekiyor?
-Konuşmaları siz üstlenmiş olmanıza rağmen devre arasında hiç konuşma yapmadan geçerseniz, soyunma odasına girip konuşma yapamayacak kadar kızgın olduğunuzu, büyük bir hayal kırıklığına uğradığınızı ima etmiş oluyorsunuz. Bu çok ekstrem durumlarda (farklı bir şekilde yenilmekte olduğunuz bir derbi maçı gibi) olumlu etki yapabilse de çoğu zaman oyuncuları olumsuz olarak etkileyecektir.
-Tek bir optimal (en iyi sonucu veren) konuşma yöntemi yoktur. Yani bir oyuncuyu motive eden bir söz başka bir oyuncu üzerinde hiçbir etki yapmayabilir. Her futbolcunun farklı karakterleri (profosyonellik, baskıya dayanabilme, hırs,vs.), moral durumları ve maç performansları olduğunu düşünürsek bu oldukça normal bir durum. Ancak her zaman en iyi sonuçları vermese de oyuncularınızı tanıyana kadar size bir rehber olması açısından aşağıdaki tablodan yararlanabilirsiniz.
- Devre arası konuşmalarında en fazla 3-4 oyuncunuz ile ilgilenin. Çünkü bunu abartmanız durumunda takıma olan genel yaklaşımınızın etkisi kaybolacaktır.
