İlk kez gökyüzünü inceleyen sümerler, ilk takvimi ay yılı esasına dayanarak hazırlamışlardır..(354 gün-Fırat ve Diclenin taşma zamanlarını hesaplamak için)
İkinci takvim ise mısırlılar tarafından güneş yılı esesına dayanarak hazırlanmıştır..
Ardından hazırlanılan Mısır takvimini, Jul Cesar biraz daha değiştirerek romada uygulamaya sokmuştur (Julien Takvimi)..En son Papa 13. Gregor son değişiklikleri yaparak Gregorian takvimini yürürlüğe soktu..Türkiyede miladi takvim 1926 yılından itibaren yürürlüğe girdi..
Hatırladığım kadarıyla genel gelişim böyleydi..Zamanında az çalışmadık tabi bunlara..:)
Umarım faydası olmuştur..