Cim Bom’da tarihi yeni baştan yazan Eric Gerets, Türkiye’deki en iddialı açıklamalarını Fanatik’e yaptı.
Galatasaray’a lig tarihinin en iyi başlangıcını yaptıran Eric Gerets, dokuz haftalık maratonda yaşadıklarını Fanatik’e anlattı. 46 yıllık lig tarihinde ilk dokuz haftalar itibariyle Cim Bom’a en başarılı sezonunu yaşatan ve takımını zirvede tutmayı başaran Belçikalı teknik adam; lig yarışı, Fenerbahçe, hakemler ve daha birçok konuyla ilgili düşüncelerini aktardı. Mehmet Demircan sordu, Eric Gerets yanıtladı...
**Galatasaray’a gelirken ne bekliyordunuz, ne umdunuz, ne buldunuz? Beklentilerinizin karşılığını aldınız mı?**
-En çok beni kabullenmelerini bekliyordum ve inanın beni çok iyi benimsediler. Herkes... Kulüp yetkilileri, takımdaki bütün oyuncular ve en önemlisi taraftarlar... Bu beni çok sevindirdi. Sezon başında kadromuzu koruyup, bir kaç takviye yapmayı umuyordum, bu isteğim de gerçekleşti. Aç bir takım bekliyordum, bu yönde de bir sıkıntımız olmadığı ortaya çıktı. Kısacası şu an için herşey mükemmel. Tabii ki kazandıkça!..
**‘Rekor beni şaşırttı’**
**Galatasaray’la dokuz haftalık periyotta yeni bir rekor kırdınız, tarihe geçtiniz. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?**
-İnanın rekor kırmamız beni bile şaşırttı. Teknik adam olarak kariyerimde böylesine mükemmel bir başlangıç yaşamadım ama oyuncu olarak PSV’de bir dönem 10 maçta 30 puan almıştık. Tabii ki son maçlarda iyi oynamadık ancak önemli olan kazanmak.
**Galatasaray’ın son dakikalarda kazanması eleştirilere yol açıyor. Sizce futbolun kalitesi çok mu kötü?**
-Haklısınız, bu gidişat belki böyle devam etmez. Belki yakında maç kaybedebiliriz ancak Fenerbahçe de kaybedebilir. Dünyada hiçbir takım bütün maçlarını kazanmıyor. Önemli olan ligde kötü döneminizi en az puan kaybıyla geçebilmek. Ayrıca herkesin son saniyelerde kazanıyoruz diye bizi eleştirmesini anlamsız buluyorum. Gol attığımız son dakikalar, son saniyeler de bu oyunun, futbolun bir parçası.
**‘Rakip tabii ki Fenerbahçe’**
**‘Fenerbahçe de kaybedebilir’ dediniz. Şampiyonluk yarışında tek rakibiniz Fenerbahçe mi?**
-Geride kalan 9 haftaya baktığımızda diğer rakiplerin oldukça geride kaldığı inkar edilemez. Tabii ki ligin henüz başındayız ancak Beşiktaş ve Trabzonspor’un bizi yakalamaları için onların bütün maçları kazanmaları, bizim ise çok maç kaybetmemiz gerekiyor. Bu zor gibi. Ama Fenerbahçe gerçekten bizi iyi takip ediyor. Emin adımlarla geliyorlar. Bu arada şunu da söylemeliyim ki; Sivasspor, Erciyesspor ve Kayserispor’un performanslarını da takdir ediyorum. Bu takımların hocaları imkanları doğrultusunda mükemmel işler yapıyor.
**Ramazan ayındayız. Oruç olayına nasıl bakıyorsunuz, bu işi nasıl çözdünüz?**
-Şu an yabancı bir ülkede görev yapıyorum. Dolayısıyla Türkiye’nin örf, adetleri ve dini bayramlarına sadece saygı duyarım. Biz ne yaptık? Takımı topladık ve bir toplantı yaptık. Çözüm üretmeye çalıştık. Sonunda bir çözüme ulaştık. Sonuç herkesi mutlu etti. Önemli olan bu. Bana kimin ne zaman oruç tuttuğunu ise sakın sormayın.
**Galatasaraylı taraftarlarla inanılmaz bir bağ kurdunuz. Bu kaynaşmayı kısa sürede nasıl başardınız?**
-Size açık söylüyorum. Bu görevi yapıyorum ve şunu söylüyorum. Bu takım için yaşıyorum şu an... Bu takım için ölürüm çünkü böylesine muhteşem taraftarı olan bir kulüpte görev almak benim için büyük bir gurur. Evet taraftarlarla kısa sürede kaynaştık. Onlar beni seviyor, ben de onları çok seviyorum. Ancak sadece taraftarlar değil, yönetim ve futbolcularla da çok iyi ilişkiler içindeyiz.
**‘Oyuncularım başarıya aç’**
Herkesin beklentisi şampiyon olmanız. Size göre futbolcularınız da sizin istediğiniz kadar, camianın beklentisi kadar şampiyonluğa inanıyor mu?
-Evet kesinlikle. Çünkü haftalar geçtikçe ben bu inancı futbolcularımın gözlerinden okuyabiliyorum. Çok hırslılar. Başarıya inanılmaz açlar. Tıpkı benim gibi. Siz de bunu görebilirsiniz. Gerekirse ben de kafamı, gözümü bu mücadelenin içine sokacağım. Ayrıca bizde gol atan oyuncu, müthiş bir sevinç yaşıyor. Herkes birbiriyle kucaklaşıyor. Bir de en önemlisi, sevinçleri bizimle birlikte yedek oyuncular da paylaşıyor. Genelde yedek oyuncular gol sonrası sevinmez, çünkü takımın başarısının onları yedek kulübesine mahkum edeceğini düşünürler ama bu böyle değildir. Bizde herkes seviniyor bu da beni mutlu ediyor.
**‘İstanbul’a hayran kaldım’**
**Futbol dışındaki zamanınızı nasıl değerlendiriyorsunuz? İstanbul’a alıştınız mı, nerelere gidiyorsunuz?**
-İstanbul’u bana anlatmışlardı ama bu şehrin bu kadar mükemmel bir metropol olduğunu inanın tahmin etmemiştim. Muhteşem bir evde oturuyorum. Süper komşularım var. Bana zaman zaman sıcak kurabiye ve kek getiriyorlar. Zaman zaman sponsorlarımıza gidiyorum. Sarar’a uğruyorum, bir kahve içiyorum, karşılığında bir takım elbise alıyorum!.. (Gülüyor) Akmerkez’e gittim, bayıldım. Artık orada alışveriş yapıyorum. Ama şunu da iyi biliyorum ki, Galatasaray kazandıkça buradaki hayat güzel oluyor. Kaybettiğimiz zaman komşularım belki kek getirmeye devam edecek ancak hayatın tadı aynı mı olacak bilmiyorum...
**Son olarak şimdiye dek Türkiye Ligi’nde kimleri beğendiniz. Size göre Süper Lig’in en iyi futbolcusu kim?**
-Bizim Saidou’ya hayranım. Belki herkes göremeyebilir ancak takımımızda o kadar denge sağlıyor ki, o kadar çok çalışıp savaşıyor ki, inanılır gibi değil. Müthiş bir hırsı var. Kendisini hem takdir ediyor hem de kutluyorum. Unutmadan bir de Trabzonsporlu Yattara var. Yattara gerçek bir süperstar. İçtenlikle söylüyorum, şu an bana göre ligin en iyi oyuncusu o...
**Fenerbahçe’nin başarılı olmasını gerçekten isterim**
**Fenerbahçe’nin Şampiyonlar Ligi’nde şansı nedir? Sizce üst turlara çıkabilir mi? Kadrosu bunun için yeterli mi?**
-Bence Fenerbahçe Şampiyonlar Ligi’nde başarılı olacak, kaliteli bir kadroya sahip. İçtenlikle söylüyorum, Fenerbahçe’nin başarılı olmasını da çok istiyorum. Çünkü bu başarı Türk futbolu için... Umarım tur atlar ve Türkiye’ye puan kazandırırlar. Çünkü o puanlar diğer takımların Avrupa Kupası’nda mücadele etmelerini olumlu yönde etkileyecek. Milli takımda da aynı şeyler oluyor. Türk Milli Takımı Almanya’daki Dünya Kupası Finalleri’ne giderse, bu durum, ülke futbolu için yararlı olacak.
**Galatasaray taraftarlarını kızdırmayın. Bu konular, hassas konular değil mi?**
-Yanlış anlaşılmasın. Fenerbahçe tribünlerinde yerimi alıp bayrak sallayacak değilim. Sadece Türk futbolu için bunları istiyorum. Bir de itiraf etmeliyim ki, Fenerbahçe Şampiyonlar Ligi’nde ne kadar çok tur atlarsa, o kadar çok maç yapacak ve o bir o kadar da yorgun düşecek. Tabii ki bu durum en çok bize yarayacak. (Gülüyor)
**Türk hakemleri Avrupalılar’dan daha kaliteli**
**Türk hakemlerinin performansını nasıl buluyorsunuz?**
-Bunu tüm samimiyetimle söylüyorum, bizim en az 2-3 maçımızda ‘maçın kahramanı’ olarak hakemleri gösterebilirim. Bu karşılaşmalarda görev yapan hakemler dört dörtlük maç yönettiler. Diğer maçlarda da fazla hata yapılmadı. Ama Avrupa’yla karşılaştırmak gerekirse, Türk hakemleri kesinlikle Hollanda, Belçika veya Almanya’da görev yapan hakemlerin kalitesinin altında değil. Hatta onlardan üstün olanlar var.
**Hakemlerden konu açılmışken, Anelka’nın Konyaspor’a attığı tartışmalı golü nasıl değerlendiriyorsunuz?**
-Anelka’nın golü eliyle attığını bütün Türkiye gördü ve bunu herkes kabullendi. Futbolda bunlar var. Maradona da eliyle gol atmıştı. Ancak hakemleri bu nedenle ağır eleştirmek bence yersiz. Unutmayalım, onlar da insan. İnsanlar hata yapabilir. Beni şaşırtan olay ise o golden sonra Konyaspor’un oyundan kopması ve dağılması. Keşke bu olayı profesyonelce kabullenip, dirençlerini ortaya koyarak maça devam etmiş olsalardı.
Kaynak : Fanatik