Microsoft ve Yahoo!, anında mesajlaşma yazılımlarını birbirleriyle uyumlu hale getirme konusunda anlaştı.
Microsoft'un MSN Messenger, Yahoo!'nun ise Yahoo! Messenger adlı anında mesajlaşma yazılımlarını dünya çapında milyonlarca kişi kullanıyor.
Bu yazılımların birbirleriyle haberleşme imkânının olmayışı, internet kullanıcılarını üçüncü parti yazılımlar kullanmaya itiyordu. Bu da Microsoft ve Yahoo! yazılımlarının kullanırlığını azaltan bir etken.
Bu noktadan hareket eden şirketler, kullanıcıları kendi yazılımlarını kullanmaya yöneltmek için, işbirliğine gitmeyi kararlaştırdı.
Birbirleriyle haberleşme imkânı olmayan anında mesajlaşma yazılımlarına alternatif olarak üretilen Trillian ve Miranda gibi yazılımlar, sadece MSN Messenger ve Yahoo! Messenger değil, ICQ, AOL Messenger gibi milyonlarca kullanıcısı olan yazılımları da tek ortamda topladığı için tercih ediliyor.
Microsoft ve Yahoo!, işbirliğiyle bu alanda Amerika'da lider durumunda olan AOL Messenger'in karşısında büyük bir güç oluşturdular.
Amerika'da AOL Messenger'ın 51.5 milyon, MSN Messenger'ın 27.3 milyon, Yahoo! Messenger'ın ise 21.9 milyon kullanıcısı bulunuyor.
Anında mesajlaşma yazılımları, bir çok alanda ileşitim aracı olarak kullanılıyor. Özellikle iş hayatında da iletişimin bu yazılımlar üzerinden yapılıyor oluşu, bu yazılımlara hayatî önem yüklüyor.
Sözkonusu yazılımlarda, yazışmanın yanısıra video görüntü aktarma ve internet telefonu özelliği bulunuyor.
Pazara sonradan giren Google ise, Google Talk ile ciddi bir rakip olmaya aday. Microsoft ve Yahoo!'nun işbirliğinin, henüz deneme aşamasında olan Google Talk'ın kullanımının yaygınlaşmaya başladığı döneme rast gelmesi de dikkat çekici.
Yeni Şafak.