Orjinal Mesajı Yazan: selimmm15
sevgili oktay...İstersen sen artık Atatürk'ün arkasına saklanmaktan vazgeç...!anlayamıyorum yaa..Lafla Atatürk'çüyüm diye geçinen(geçinen diyorum çün ki samimi Atatürk'çü düşünceye sahip insanlara sözüm yok)insanlar neden böyle.Ya arkadaşım sen hiçmi kendi cümlelerinle konuşmaya çalışmayacaksın!!!
Benim çıkardığım özet (1): Ne biçim adamsın sen kendi cümlelerini kur. Atatürk’ün arkasına saklanıyorsun.
Orjinal Mesajı Yazan: selimmm15
Bak 28 şubat zamanında böyle senin gibi en sıradan bir durumda bile Atatürk'ü ağızlarına pelesenk eden insanlar saman altından ne sular yürüttüler ülkenin 40 milyar dolarını iç ederek,hatırlaman lazım. Aaaa kuşa bak taktiği...!Allah'a şükür cumhuriyetimizdende memnunuz.Hükümettende memnunuz.(yaptığı işlerin %60 ına katılmasam bile)
Benim çıkardığım özet (2): Senin gibi adamlar batırdı bu ülkeyi.
Orjinal Mesajı Yazan: selimmm15
Ha birde Osmanlı imparatorluğu zamanında kendi demiryollarımızda çalıştırmak üzere Almanya'dan işçi getiren bizler,1960 yıllarından sonra Almanya'ya aç susuz çalışmak üzere gitmedikmi...!nereden nereye...
Benim çıkardığım özet (3): Osmanlı devleti zamanında neredeydik şimdi Türkiye devleti ile neredeyiz. İşte aradaki fark...
Orjinal Mesajı Yazan: selimmm15
Bizim kesinlikle bir şeriat özlemimiz yok.Tek özlemimiz dinini inancını fikriyatını serbestçe yaşamaya çalışan dini hür fikri hür vicdanı hür insanlardan olmak.
Benim çıkardığım özet (4): Biz şeriat istemiyoruz. Sadece dinimizi, fikirlerimizi özgürce yaşamak istiyoruz.
Orjinal Mesajı Yazan: selimmm15
Yaa bu arada İsrail denen bir devlet var.Yahudi şeriatı ile yönetiliyor.Hahamları mecliste ayinler düzenliyor veya devlet erkanından birini meydanlarda açıkça öldürülmesi gerektiğini söylüyor.Ama bizim Atatürk istismarcısı medyamız hiç o şeriattan bahsetmiyor!Hadi bakalım Oktay kardeş bir yazıda yahudi şeriatından döktür diyicem ama hiç oralı olacağını sanmıyorum.
Benim çıkardığım özet (5): Bak bize bu kadar konuşuyorsun ama konu Yahudi şeriatı olunca hiç lafın yok nedense...
Orjinal Mesajı Yazan: selimmm15
Sen ne dersen de Osmanlı torunlarıyız.Atatürk'ün vefatından sonra onun yolundan gittiğini söyleyen insanların ülkemizi ne hale getirdikleri ortada!fazla söze ne hacet...
Benim çıkardığım özet (6): Tarihinden utanma!
1-) Atatürk’ün arkasına saklanmıyorum.
2-) Peki sence benim Atatürk’ü ağzıma dolamakla elime geçen -bolca düşman edinmek dışında- nedir?
3-) Niçin demiryolu işçileriyle ilgili bir örnekleme yapmak gereğini duydun? Acaba bu örneklemeyi şeriat dönemi ve cumhuriyet dönemi arasındaki üzücü farklılıklara bir örnek olarak vermek mi istedin?
4-) Yasalara uygun hangi dini fikirlerinizi özgürce yaşayamıyorsunuz? Acaba anayasaya uymayan dini düşünceleriniz mi var?
5-)Yahudi şeriatıyla ilgili gerçek fikirlerimi acaba tahmin edemiyor musun da beni cevap yazmak zahmetine sokuyorsun?
6-) Tarihimden utanmıyorum. Tam aksine şeref duyuyorum. Ama Osmanlıların torunları olmamız, bizi Osmanlı devletinin yanlış politikalarını ve hatalarını eleştirmekten alıkoyamaz.
Ayrıca bakın Superbamm, onr1903’ün mesajındaki hangi bölüme yorum yapmış:
“Biliyorsunuz ki laik olamyan devletlerin ömrü uzun olmaz”
Superbamm’ın yorumu:
“osmanlıyı unutma laiklikten söz edilmezdi 624 yıl yaşadı”
Bu yorumdan iki anlam çıkar:
1-) Superbamm, onr1903’ün mesajına katılmış ve ömrü uzun olmayan bir devlet olarak ta 650 küsür sene yaşayan Osmanlı İmparatorluğunu örnek vermiştir.
2-) Superbam, onr1903’ün mesajına katılmamış ve laik olmayan devletlerinde uzun ömürlü olabileceğini belirtmiştir.
Ben Superbamm'ın yorumundan ikinci maddedeki anlamı çıkardım. İkinci maddenin de sonunun şeriata uzandığı kanısındayım. Şunuda bilmenizi isterim ki, benim okul çevremde bolca İslamcı var. Onların hangi cümleden ne kastettiklerini az da olsa anlayabildiğimi sanıyorum.
Bence gayet anlaşılır ve net bir mesaj oldu...