Ben şunuda söyleyeyim. Bu olay Bush'u destekleyenlerin, hatta Bush'un başına gelse bile sevinmek hoş birşey değil. İnsanın düşmanını bile sevmesi gerekir, öyle ki ondan bir farkı olsun. Eğer sen intikamcı, kıssasçı, bedduacı bir insan olursan Bush'tan farkın kalmaz.
Üstelik olaya birde şu açıdan bakılmalı. Dikkatli okuyun da sonra "sen islamı el-kaideylemi bağdaştırıyorsun" gibisinden saçmalamayın; Amerika'nın El-Kaide'den çok canı yandı. El-Kaide'de islam adına savaştığını iddia eden bir müslüman örgüt. Peki İran'da deprem olduğunda ne oldu. Müslümanlar bize terör eylemi düzenledi, şimdi onlarda deprem oldu "ohh iyi olmuş"mu dedi. Hayır, Amerikan halkı İran'a bir sürü yardım yolladı. Muhakkak böyle düşünüp sevinenler olmuştur. Fakat eğer onların bu düşüncesini eleştireceksek önce kendimiz bu düşünceden kurtulmalıyız.
Neyse şimdi asıl olaya dönelim. Düşünün dünyanın tek süper gücüsünüz fakat olacağı önceden belli bir felakete "5 gün sonra" yardım yolluyorsunuz. Bu insanın aklına bazı soru işaretleri bırakıyor. Özellikle bölgede 10.000 kişilik bir ulusal muhafız taburu varken bunların olay yerine gönderilmemesi ve şehirde anarşinin hakim olmasına göz yumulması çok düşündürücü. Sivil halk, BM ve Küba, Afganistan, İran gibi ülkeler bile yardım talebinde bulunuyor fakat ABD hükümetinde tık yok. Ancak iş işten geçtikten sonra yardım gönderiliyor. Buraya kadar bakınca insan neden diye soruyor kendi kendine. Fakat daha sonra NO'nun büyük çoğunluğunun afro-amerikan ve göçmen olduğu akıllara geliyor. Açıkçası ben Bush gibi bir faşistten ırkçılığıda beklerim. 11 Eylül'de olaylara ne kadar kısa sürede müdahale edildiğini hatırlayın. Ve olay Bush tarafından çok önemsendi öyle ki bu bir ülkenin bağımsızlığına(tam bağımsızlık denemez ama) maloldu. Bu olayda 11 Eylül'ün onlarca katı zarar olmasına rağmen Bush hükümetinden aynı önemi göremedim ben..