fifa serisinin yeni sürümünde kornerlerden tutun penaltısına kadar tüm serbest vuruşların yazılımı baştan yazıldı... yani freekickler geçen seneye göre tamamen farklı olucak... "off the ball control" yani topsuz alandaki oyuncuları kontrol etme özelliği olmayacak bu sürümde... oyuncular depar alanlarına koşular yaparken nereye gideceklerini bilecek kadar zeki olacaklar bu seneki oyunda... ayrıca departman elemanlarının bu sene üzerindeki en çok durdukları nokta goalkeeping.. yani kaleciler.. kaleciler geçen seneye göre oldukça geliştirildi.. kurtarıştan sonra yerden kalkmaları hızlandırıldı.. vs vs bunun gibi bir çok şey... öte yandan hava koşulları dinamik olmayacak... yani maç esnasında değişmeyecek ama maça başlamadan önce karlı hava hariç tüm hava koşulları önceden belirlenebilecek... ama dediğim gibi kar olayını bu sene de düşünmemişler... manager modunda lig maçları gündüz, kupa maçları gece olacak... ayrıca first touch olayı da geliştirildi... oyuncuların karakteristigine göre oynatıldıkları mevkiler de total gameplayi oldukça etkileyecek... yani oyuncuları yerli yerinde oynatmıyorsanız onlardan aldığınız verim ve dolayısıyla takım oyunundaki verim de kayda değer bir düşüş olacak... bunlardan yola çıkarak gameplay de bir ilerleme olduğunu söyleyebiliriz... diğer yandan net physics yani kale ağlarının animasyonu ve top fiziği çok daha gerçekçi olacak.. yani geçen senelerdeki gibi olmayacak... bunlar şu an aklıma gelenler.. ama daha başka bir takım yenilikler de var.. aklıma gelmio şimdi...