TEBRİK KARTI
Sene 1965, bir genel müdürlükte özel kalem müdürü yardımcısıyım.
Bayrama 10 gün var. Benim müdür hastalandı. İşe gireli iki hafta olmuş olmamış. Genel müdür Bey çağırttılar:
-Tebrik kartları hazır mı?
-Hangi kartlar efendim?
-Aman evladım, Şükrü Bey sana söylemedi mi? Bayram geldi tebrik kartları şimdiye kadar hazır olmalıydı. Tüh tüh... Çabuk hemen hazırlayıverin.
-Emredersiniz efendim.
Genel Müdür Bey bütün kartları çini mürekkebiyle ve en güzel yazımla yazmamı istediler.
2000 tanesini ''alt makamdakilere'' yazacaktım;
''Bayramını kutlar gözlerinden öperim.''
1000 tanesi de ''üst makamdakiler''e olacaktı:
"Sizin ve eşinizin bayramını saygıyla kutlarken sıhhatli ve başarılı günler niyaz ederim.''
Sabaha kadar 3000 kart yazacağım, düşünebiliyor musunuz!
Kolları sıvadım, başladım yazmaya ...
''Bayramını kutlar gözlerinden öperim.'' 1, 5, 10, 18, 28, 58, 108, 188, 558..... Yazıyorum yazıyorum bitmiyor. Nasıl sıkıntı bastı !! 738, 918....... iki buçuk paket Samsun'u bu arada bitirmişim. Öyle işkence çekiyorum ki, ekmek parası olmasa bırakıp kaçacağım. Sıra 2000. karta geldiğinde şafak söküyordu. Ben de bitmişim ama önümde 1000 tane de ''üst makamlar''a yazılması gereken kartlar var. 4. paket sigarayla birlikte
''Sizin ve eşinizin bayramını saygıyla kutlarken sıhhatli ve başarılı günler niyaz ederim.'' diye yazmaya başladım. 1,5,9,19,39,109.......
'' Sizin ve eşinizin bayramını saygıyla kutlarken sıhhatli ve başarılı günler niyaz ederim.''
Boyuna yazıyorum. Göz kapaklarım iyice ağırlaştı, takoz koysam gene de kapanacak.
209, 529, 689... yaz babam yaz.... Ama artık kalemi parmaklarımın arasında tutamaz oldum.
Ben kaleme değil kalem bana hakim.
''Sizin ve eşinizin bayramını saygıyla kutlarken sıhhatli ve başarılı günler niyaz ederim.''
''Niyaz ederim başarılı günler sizinle eşinizin bayramını kutlarken.''
''Kutlarken eşinizin bayramını saygıyla, sıhhatli günler diler Niyazi ile beraber ederim.''
''Niyazi ile birlikte sizin ve eşinizin bayramını kutlarken ayrıca sıhhatle ederim.''
''Önce bayramınızı eder sonra eşinizle Niyazi'ye başarılı günler dilerim.''
"Sizin de eşinizin de Niyazi'nin de bayramını saygıyla eder, sıhhat dilerim.''
''Sıhhatli eşinizin bayramını saygıyla kutlarken Niyazi'ye başarılar diler aynı zamanda ederim.''
"Bayramınıza etmeden önce eşinizi saygıyla kutlar Niyazi'nin gözlerinden öperim.''
''Sizin de eşinizin de Niyazi'nin de bayramını da tatilini de gelmişini de geçmişini de.... saygıyla ederim."
Sabah tam mesai saatinde, gözlerim kan çanağı kartları yetiştirdim. Genel Müdür bir ikisine şöyle bir baktı, 'Aferin'' dedi. ''Güzel yazmışsın. Hemen postalayın.''
HEMEN POSTALADIK.
3 gün sonra önce bizim Genel Müdürü, ondan sonra da bendenizi postaladılar.
verildise özür :D:D:D:D:D:D