Aranızda Lovecraft'ın herhangi bir kitabını okumuş olan var mı? Bence gerilim edebiyatının doruk noktasındaki yazar. Kitaplarındaki tasvirleri müthiş. Yaratıcılığı sınırsız. Yarattığı ve birden çok hikayesinde işlediği Cthulhu mitosuna din gibi inanan insanlar bile var. Öyküleri gerçekten müthiş ve tarzı (bence) Stephen King'den daha etkili. Stephen King karşınıza çıkan şeyi gözünün rengine kadar anlatır ve siz bir film seyreder gibi kolaylıkla o karakter gözünüzün önünde canlanır fakat Lovecraft burada karakterin fiziksel özelliklerini ütünkörü geçerek sizin hayalgücünüze bırakır ve hayalgücünüz ne kadar genişse ya da ne kadar düşünürseniz o kadar çok korkarsınız. Hikayelerinden hepsi güzel ama Cthulhu'nun Çağrısı, Deliliğin Dağlarında ve Innsmouth Üzerindeki Gölge gerçekten güzel. Annesi gerçek bir akıl hastasıydı ve kendisinde de böyle belirtiler vardı. Özellikle etraftaki nesnelerin geometrik olarak yanlış oldukları ve bir kayanın ilk bakışta içbükey ikinci bakışta dışbükey olduğunu anlatması başımı döndürmüştü. Bazı yaratık ve tanrıları öyle tasvir eder ki Call Of Cthulhu'nun RPG kitabındaki illüstrasyonları yaratan çizerler ne çizeceklerini bilemeyip abuk sabuk şeyler çizmişlerdir.