Fark eden olmuş mudur bilmiyorum ama Barcelona'da Messi diye Arjantinli bir oyuncu var. Master League'e başlandığında 17 yaşında. Tamam, oynatıldığı zaman bir hayli gelişen pek çok genç adam var oyunda, yalnız bu adam çok farklı.
CF ve OMF oynayan ve sol ayağını kullanan Messi, 3-4 sene boyunca düzenli oynattığınızda tam bir canavara dönüşüyor. Benim oynadığım Master League'de 22 yaşına geldi ve özelliklerindeki gelişim aşağıdaki resimde gözüküyor. Bir forvet oyuncusu olarak hiçbir eksiği yok, hatta 70'lere kadar gelişen defans özelliği sayesinde sık sık kendi topunu kazanıp kullanabiliyor. Kısa boylu olmasına rağmen (169 cm) uygun durumlarda kafa golleri de bulabiliyor. En büyük artısı bitiriciliği. Bire bir pozisyonlarda şut tuşuna abanmadığınız sürece neredeyse gol kaçırmıyor, ayrıca 2. senesinden sonra ceza sahası dışından köşelere öyle toplar atıyor ki "vay be!" diyorsunuz.
Demek istediğim şudur ki Master League'e başladığınızda, hele hele uzun bir dönem sürdürmeyi düşünüyorsanız bu adamı almanızı öneririm.
Yukarıda bahsettiğim pes4'teki Messi tabi ki. Gerçekte de böyle bir adam var ve 18 yaşını bitirdi bu sene. Arjantin 20 yaş altı milli takımında harikalar yaratıyor ve Barcelona'nın B takımında da oynadıktan sonra geçtiğimiz sezon azar azar A takımında forma giymeye başladı. Hatta Albacete'ye attığı golle Barcelona tarihinde bir lig maçında gol bulan en genç oyuncu oldu. 2010 yılına kadar Barça ile sözleşmesi bulunuyor ve 150 milyon euro bonservis bedeli var. Pek çok otorite tarafından, kendini geliştirmeye devam ettiği takdirde bir diğer yetenekli Arjantinli Saviola'dan kat kat üstün bir oyuncu haline geleceğine inanılıyor.

Messi'yi merak edenler aşağıdaki linke tıklayarak onun güzel hareketlerinden oluşan 19 dakikalık bir videoyu indirebilirler.
http://lionelmessi.africa-web.org/quien_es_messi.wmv