***Lütfen Öncelikle İlk 5 paragrafı ve Son 4 Paragrafı Okuyunuz,***
Güzel kardeşlerim,Allah'ın selamı ve rahmeti üzerinize olsun..inşaAllah ben ve bazı kardeşlerimizde WeTurka yamasını yüklemenin ardından bilgisayarlarda bir takım problemler baş gösterdi,işlem yapamama,masaüstüne erişememe vb. Allah'ın izni ile tüm bu problemlere bir çözüm üretmeye çalışacağız buradan,ben Allah'ın izni ile kurtulabildim bu zararlı programcıklardan..inşaAllah sizler de kurtulacaksınız...Bu konudan sonra tüm gerekenleri yaparsanız inşaAllah tertemiz bir pc sahibi olacaksınız.
Ben,problemlerin WeTurka yamasının ardından başgösterdiğini sebeb edinerek konuyu bu alanda açtım,dilerler ise yönetici kardeşlerimiz konuyu taşıyabilir,silebilir ve düzenleyebilirler.Allah razı olsun
Güzel kardeşlerim,öncelikle inşaAllah Bu spy,worm ve virüs hangi formatta ise bu programcıklar,oldukça zeki..Sizlere birkaç zeka örneklerini ifade edeyim,
Bu kardeşlerimiz kendilerini, avast.exe vb. gibi aktif virüs programlarının .exe lerine ekliyorlar..Virüs temizlemek için açacağınız bu programlar vesilesi ile,virüsü daha fazla bölgeye yaymış oluyorsunuz inşaAllah farkında olmadan..
2. olarak,bu kardeşlerimiz..Bir script yardımıyla yine kendilerini "Sistem Geri Yükleme" ye atıyorlar,ki Güvenli Kipte ne kadar silmiş,bulmuş yok etmiş olursanız olun,windowsu her açışınızda otomatik olarak sistem geri yükleme yapıyor ve virüs aktifliğini geri kazanıyor...Gördüğünüz üzere oldukça zeki programcıklar bunlar..Keşfettikçe tebrik ettim virüsü yazan kardeşimizi..inşaAllah bir gün hayır yolunda kullanır bu üstün bilgisini.
Şimdi Allah'ın izni ile gelelim,problemlerimizin çözümüne..Öncelikle bu konuyu ilk yazdığımda birçok program ve seriallerini de vermiş idim,lakin sanırsam serial ve crack paylaşmak yasak idi,inşaAllah freeware olan programları vereceğim,zaten serial isteyen 1 program var idi,dileyen kardeşimize mail ya da msn aracılığı ile gereken seriali de gönderebiliriz inşaAllah...
Öncelikle,lütfen yapacağımız bütün işlemleri, bilgisayar yeniden başlar iken, F8 e basarak açabileceğimiz "Mod" seçim alanından Güvenlik Kip'i ni seçip,açarak yapalım...Güvenli Kip'te yapmak zorundayız işlemlerimizi inşaAllah unutmayalım,yoksa bir getirisi olmaz..Allah'ın izni ile bu adımı geçtik, - Güvenli Kip (Bilgisayar açılırken F8 e sürekli basarsak seçim alanı gelecektir,oradan inşaAllah Ağ Desteği ile Güvenli Kip'i seçebilirsiniz.)
Bu adımdan Sonrası Win Xp anlatımıdır,Win 98 ya da farklı bir işletim sistemi kullanan kardeşlerimiz gereken adımları gerektiği yerlerden izleyebilirler..
İlk yapmamız gerekeni anlatalım inşaAllah...Masaüstümüz gelince Güvenli Kip'te,ilk olarak Bilgisayarım' a sağ tuş ile tıklıyoruz.Özellikler' e geldik..İlk görünüşte Genel sekmesinin hemen üstünde Sistem Geri Yükleme olmalı inşaAllah o alana geliyoruz.Oradan "Bütün sürücülerdeki sistem geri yüklemeyi kapat" seçeneğini aktif hale getiriyoruz.Ve uygula tamam diyip çıkıyoruz,windows uyarı verecektir,devam etmek istediğinizi anlatınız windowsa.
Ardından inşaAllah başlat-çalıştır a geliyoruz
Oraya komut olarak "regedit" yazıyoruz..
Oradan,
HKEY_CURRENT_USER a geliyoruz, ardından "Software" ardından "Microsoft" ardından "Windows" ardından "Current Version" ardından "Run" a geliyor,ve yabancı bulduğumuz tüm kayıtların üstüne tek tek basıp "delete" yapıyoruz..
Daha sonra adımları geri alarak başa dönüyor ve yine regedit konsolundan
HKEY_LOCAL_MACHINE e giriyoruz..Aynı işlemleri (aynı basamaklar ile) bu alandan da tamamlıyoruz...En son Run a gelip,bize yabancı gelen kayıtları temizliyoruz.
Sonra inşaAllah işlemleri bu vereceğimiz programlar yardımıyla sürdüreceğiz...Öncelikle bu altta vereceğim program,sizin için çok önemli..Avast antivirüs 1-2 tane virüs bulurken 56 kadar idi yanılmıyorsam virüs buldu bu güzel program,ardından Bilgisayar dergilerinden ödül almış bir program olan Counter Spy 0 spy,trojan bulurken,bu program yine 36 civarı zararlı uygulama buldu ve temizledi inşaAllah..Oldukça etkili ve küçük bir program..
http://download.nai.com/products/mcafee-avert/s-t-i-n-g-e-r.exe
Bu linkten bu programı indiriyor,ve taratmak istediğimiz yerel sürücüleri seçiyoruz,"add" a basıp C: ya da D: şeklinde girer isek kaydı,taramada bu sürücüyü de görecektir..Siz sadece bekliyorsunuz ne çok uzun ne çok kısa ortalama bir zaman ile taramayı ve aynı zamanda onarmayı yapıyor bu program...
Bu program ile işimiz bittikten sonra,kesin çözüme ulaşmak için Allah'ın izni ile yapmamız gereken birkaç işlem daha bulunmakta...
Pek çoğumuzda bulunan Ad-aware Se ya da Spybot Search and Destroy gibi programlar benim bilgisayarımda çok az trojan spy vb. bulurken bu program ile yine oldukça etkili taranma yapılacağını düşünüyorum..inşaAllah güzel bir program...
http://www.backup.tc/downloads/FreeSpywareScanner9.4.exe
Bu program ile güncel şekilde aktif olan spy,trojan vb. programcıkları silebiliyoruz.
Bu programı son günlerde oldukça artan bir yayılışa sahip olan virüs MyDoom u etkisiz hale getirmek için kullanacağız..
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FxMydoom.exe
Bu altta vereceğimiz programı ise Worm virüsünden kurtulmak için kullanacağız..inşaAllah etkisini göreceksiniz..Allah symantec firması çalışanlarından razı olsun inşaAllah..
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe
Bu program ile de tarama yapıp,sonuçları inceledikten sonra..inşaAllah birkaç basit adımımız daha kalıyor tertemiz Pc için.. Şimdi aşağıdaki programı inceleyelim..
http://www.merijn.org/files/hijackthis.zip
Bu alandan HiJack This adlı programı indiriyor ve inşaAllah yine Güvenli Kip'te açıyoruz.
Menüden Do a System Scan Only e tıklasak yeterli olacaktır,tanımadığımız,şüpheli bulduğumuz uygulamaların soluna tick koyup en son alttan Fix checked diyoruz..Ardından çıkacak olan backup dosyasını da inşaAllah siliyoruz.
Bir de şu programı ek güvenlik için denemenizi öneririm..
http://www.pcwelt.de/public/yaw35setup.exe
Anti-Dialer bu program sizden habersiz proxy i kullanıp iss nizi ele geçiren casus programcıkları bulur ve yok eder Allah'ın izni ile..
Tracks Eraser Pro (Sadece cookie değil,internet sitelerinden isteğiniz dışı inmiş tüm gereksiz uygulamaları siler..Ben 3-4 güne bir yapıyorum 700 mb ortalama alan boşaltıyor her kullanışımızda)
http://rapidshare.de/files/1480559/Track_eraser_pro.rar.html
rar şifresi : forumtr
Bütün bu yukarıdaki işlemler bittikten sonra,inşaAllah Allah'ın izni ile altta vereceğim linkteki Anti Virüs Programını da indirin,sistemi kasmayan ve Windowsun referans verdiği bu Anti Virüs programı ile inşaAllah virüsü bulabilecek,yapacağınız güncellemeler ile sisteminizi temiz tutabileceksiniz.( Pes4.exe de virüs buldu,bu Allah'ın izni ile istenmeyen bir hadise,inşaAllah bu şekilde olduğu için de çözümünü bulmuş olalım)
http://rapidshare.de/files/1730799/NOD32_for__Windows_NT20002003XP_-_
Seriali msn den ya da mail yoluyla ulaştırabilirim,güzel kardeşlerim dilerseniz inşaAllah.Tam sürüm için gerekli.
Bütün işlemlerimiz Allah'ın izni ile bitti...Lütfen devamını da okuyunuz...Aşağıdaki 3 paragraf..
Güzel kardeşlerim,Allah'ın izni ile tertemiz bir pc ye kavuşabilmemiz için ufak bir çalışma bu..Allah'ın izni ile faydalanmanız en büyük temennimizdir...Unutmayınız ki,internete bağlı olduğunuz her saniye bayt almakta,bayt göndermektesiniz...Sürekli bir data alış verişi..Bilgisayarınızı inşaAllah bu adımlardan sonra tertemiz yapabilirsiniz..Lakin bu tertemiz kalacağının teminatı olamaz..Bu işlemleri Allah'ın izni ile ayda bir yenilerseniz,ya da kendinize göre bu adımlardan opsiyonlar üretip uygularsanız inşaAllah temiz bir bilgisayar kullanıyor olacaksınız....
Yukarıda verilmiş olan tüm programlar Freeware dir,bir program tam sürüm o da rapidshare linklidir..inşaAllah sizlere virüs programı olarak önerim Nod32 dir,Windows referanslı bir program..Buraya linkini koyuyorum inşaAllah lakin bu shareware linkidir,yükleme esnasında sizden istenen serial i girerseniz tam sürüm olmaktadır,dileyen kardeşlerimize mail yolu ile iletebilirim...
Öncelikle buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim,biraz uzun oldu Allah'ın izni ile lakin tüm zararlı uygulamalardan bu işlemler sayesinde kurtuluyorsunuz...
Sizlere önerim, bilgisayarınızı yeniden başlatınız..Açılırken F8 e basıp çekerseniz parmağınızı Açılış şekli seçim alanı gelecektir,orada eğer mevcut ise ki olmalı inşaAllah Ağ Desteği ile Güvenli Mod'u seçiniz..Bu sayede işlemleri bir yandan uygularken bir yandan Forumda bu alanı takip edebilirsiniz...
Verdiğimiz linkteki dosyaları da güvenli kipte indirmeniz tavsiye olunur,hızla yayılan bir virüs var ise,indirdiğiniz dosyaya da bulaşır.Ve güvenli kipte bu kez dosyayı açtığınız zaman,kip güvenli olmaktan çıkar...inşaAllah Ağ Desteği ile Güvenli kipte başlatırsanız Pc nizi...Dosyaları da güvenli kipte iken indirebilirsiniz...Takriben 2.5 saatinizi alacak bir süreçtir bu uygulamalar,lakin Allah'ın izni ile tertemiz bir bilgisayara kavuşacaksınız...
Sisteminizde mevcut bulunan Ad-aware,Spybot Search And Destroy,Counter Spy vb. gibi programların bulunmasında da fayda vardır,bir programın bulamadığını diğer program ile bulabilirsiniz...Örneğin ad aware bulamadı,counter spy buldu,ad aware yi silmeyiniz,bir başka trojanı da ad aware bulur,counter spy bulamaz...
Bir diğer öneri,linklerdeki programları sık sık update yapınız...
Bütün işlemler bittikten sonra,bilgisayarınızı yeniden başlatınız..Olağan şekilde windows oturum açınız..Allah'ın izni ile tertemiz pc nizi kullanmaya başlayabilirsiniz..
Allah razı olsun,inşaAllah hakkınızı helal eyleyiniz,biraz uzun oldu..Yazım ve ifade hatalarından ötürü özür diliyorum..inşaAllah hakkınızı helal eyleyiniz..Allah razı olsun,Scn bizlere WeTurka gibi güzel bir yama hazırlamış,bizler de inşaAllah borcumuzu bu şekilde ödemiş olalım...Hakkınızı helal ediniz..Allah' a emanet olunuz..Selametle inşaAllah
Vesselam