ve de rum kesimini tanımamışız tv de duydum haberini bulursam editlerim
edit:
Türkiye ile AB Dönem Başkanı İngiltere arasında mektup teatisiyle yürütülen imza süreci, imzalı metnin, Türkiye’nin ek protokolü imzalamasının Kıbrıs Rum kesimini tanıdığı anlamına gelmeyeceğine yönelik deklarasyonla birlikte İngiltere’ye gönderilmesiyle tamamlandı.
İngiltere’nin AB nezdindeki Büyükelçisi John Grant, bu akşam ek protokol metnini 25 üye adına imzalayarak, Türkiye’nin AB Daimi temsilcisi Oğuz Demiralp’e göndermişti.
Ek Protokol Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde de oylanacak.
**‘İMZA RUM KESİMİ’Nİ TANIMA ANLAMINDA DEĞİL’**
Gümrük Birliği metni ile birlikte yayınlanan deklarasyonda, Kıbrıs Cumhuriyeti’nin 1960’ta kurulan asıl ortaklık devleti olmadığına dikkat çekilerek, Türkiye için “bu Protokol’ün imzalanması, onaylanması ve uygulanmasının, Protokol’de atıfta bulunulan Kıbrıs Cumhuriyeti’nin herhangi bir biçimde tanınması anlamına gelmediği” bildirildi.
**İMZA MEMNUNİYET YARATTI**
Avrupa Birliği Dönem Başkanı İngiltere’den gelen açıklamada, Ankara’nın imzasının memnuniyetle değerlendirildiği belirtilirken, Türkiye’nin yayınladığı deklarasyonun değerlendirileceği kaydedildi.