Bodrum’da sahneye çıkan Fatih Ürek ve Arto bile daha çok para kazanmak adına suskun kalmaları menfaatlerine olacak bir rezalete seyirci kalamadı ve isyan ettiler:
Bodrum’da sahneye çıkan Fatih Ürek ve Arto anne-babaları uyardı: ‘14 yaşında çocuklar barlarda içki içiyor. Bazıları babasının hesabına yazdırıyor, bazıları 5-6 milyarı nakit ödüyor.’
Eğlence yaşı düştü
Bodrum gecelerinde eğlence yaşı 14’e indi. 14-18 yaş grubundaki gençlere, eğlenmek için gittikleri beach’lerde ve gece kulüplerinde yasak olmasına karşın içki satışı yapılıyor. Şarkıcı Arto ile Fatih Ürek de bazı ailelerin gerekli duyarlılığı göstermediğini belirtip anne-babalara seslendi: ‘Çocuklarınızı yalnız bırakmayın! Manzara hiç de hoş değil.’
Arto: Durum iyi değil
‘14 yaşındaki çocuklar beach’lerde eğleniyor. İçki içeni de var, sigara içeni de. Çünkü buralarda, gece kulüplerinde olduğu gibi 18 yaş sınırı yok. Tabii ki bu çocuklar eğlensin ama ailelerinin gözetimi altında. Kulüplere gidenler ise henüz 18’ine yeni basan gençler. Grup halinde geliyorlar, hesap 6 milyarı buluyor. Gece hayatında gördüklerim gidişatın hiç de iyi olmadığını gösteriyor.’
Fatih Ürek: Aileleri yok mu
‘Yıllardır yazlık mekanlarda çalışan birisi olarak, son birkaç yılda gördüklerim canımı çok acıtıyor. 14-16 yaşındaki çocukların ellerinden ne sigara düşüyor, ne de içki kadehi. Kendi kendime soruyorum, ‘Bu çocukların aileleri yok mu’ diye... Kulüplere gelenler bir gecede 4-5 milyar, hatta bazen daha fazla harcıyor. Baba parası yiyorlar. Gördüklerimi anlatsam sayfalar yetmez.’
Kelebek
ATATÜRKÜN GENÇLİĞE HİTABESİ
Ey Türk gençliği ! Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyeti'ni, ilelebet muhafaza ve müdafaa etmektir.
Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek dahilî ve harici bedhahların olacaktır. Bir gün, istiklâl ve Cumhuriyet'i müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şerâitini düşünmeyeceksin! Bu imkân ve şerâit, çok namüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve Cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şerâitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri, şahsî menfaatlerini, müstevlîlerin siyasi emelleriyle tevhid edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir.
Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi vazifen, Türk istiklâl ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!
Gazi Mustafa Kemâl ATATÜRK
20 Ekim 1927
Bunların Kanı Bozuldu Be Atam...