Büyük Kolej TBL'den Çekildi
Sponsor bulamayan Büyük Kolej'in, 6 yıllık TBL macerası sona erdi.
Büyük Kolej Basketbol Takımı, Yönetim Kurulunun aldığı karar çerçevesinde, Türkiye Basketbol Ligi'nden çekildi.
Büyük Kolej Yönetim Kurulu Başkanı Rumi Doğay, yaptığı açıklamada, profesyonel liglerden çekilme kararı ile ilgili olarak, "Büyük Kolej olarak Basketbol Birinci Liginden üzülerek de olsa çekiliyoruz. Bu kararı almamızda, sponsorluk görüşmelerimizin olumlu sonuç vermemesi de önemli bir etken oldu" dedi.
Doğay, açıklamasında şunları söyledi:
"Ankara basketbolunu, 6 yıl süresince Basketbol Birinci Ligi'nde gururla temsil ettik. Bu süre içerisinde bir kez Koraç Kupasına katıldık, ülkemizin ve okulumuzun bayrağını Avrupa'da da dalgalandırdık. Efes Pilsen, Fenerbahçe, Beşiktaş, Galatasaray ve ligimizin birçok güçlü ekibini yenme onurunu bir okul takımı olarak öğrencilerimize ve velilerimize yaşattık.
Basketbolda bir kolej takımı olarak önemli bir görevimiz de alt yapılarda sporcu yetiştirerek Türk sporuna kazandırmaktır. Bu bilinçle, Birinci Ligde geçirdiğimiz 6 sezonun bazılarında, sadece Türk oyunculardan oluşan kadromuzla mücadele ederek, altyapıdan gelen gençlerimize yol açtık, onların yetişmesine yardımcı olduk.
Okul olarak 20. yılını kutlayan Büyük Kolej, eğitimde dünya okulları ile denklik sağlayan Dünya Okullar Birliği'ne (CIS) tam akredite olan Türkiye'deki 2. okul oldu. Eğitim sektöründe gösterdiğimiz haklı başarıyı, daha da ileri noktalara taşımak arzusundayız.
Büyük Kolej olarak basketbol yaşantımıza, yetiştirici özelliğimizi koruyarak devam edeceğiz. Yetiştiricilik görevimizden asla ödün vermeden yine basketbol ile iç içe yaşayacağız."