Kasabada bir tiyatro açan İskoçyalı iki arkadaş, kimse bilet parası vermek istemediğinden tiyatrolarına bir türlü seyirci bulamıyorlardı. Birgün akıllarına parlak bir fikir geldi. Kasabanın tüm sokaklarının duvarlarına “Cumartesi akşamı tiyatroya giriş parasızdır” yazılı duyurular yapıştırdılar.
Tiyatroya girişin parasız olduğunu duyan İskoçlar, bu olanağı kaçırmalar ve o gece tiyatroyu tıklım tıklım doldurdular.
Sahnedeki oyun çok güzeldi ve ayrıca oyuncular da bu oyunu üstün bir başarıyla oynuyorlardı. Oyundan sonra tüm seyirciler, sanatçıları dakikalarca alkışladılar, alkışladılar ve … Tam dışarı çıkmak üzere salonun kapılarına yöneldiklerinde,tümü kilitli olan kapıların üstündeki şu duyuruyla karşılaştılar:
“Çıkışlar 10 sterlin…”
:D:D:D:D