Yapılan seçim sonunda, Mehmet Akif'in «Kahraman Ordumuza» sungusunu taşıyan şiiri T.B.M.M.'ce «İstiklâl Marşı» kabul edildi. Aynı yıl bir de beste yarışması açıldı, ama kesin bir sonuç alınamadı. Bunun üzerine Millî Eğitim Bakanlığı'nca Ali Rıfat Çağatay'ın bestesi uygun görülerek okullara duyuruldu. 1930'a kadar marş bu beste ile çalındı. O yıl bunun yerini, Cumhurbaşkanlığı Orkestrası şefi Zeki Üngör'ün 1922'de hazırladığı bugünkü beste aldı.
Resmî marşın ilk bestesi Ali Rıfat (ÇAĞATAY) (1867 - 1935) tarafından derlenmişti ve 1924'ten 1930'a kadar kullanıldı
Yarışma dan Sonuc Alınamadı Ve Ali Rıfat Cagatayın Bestesi Meb Tarafından Okullara Yollandı,Ve 1930 A Kadar Bu Beste Kullanıldı
Ayrıca Araştırmadan Ogrenmeden Yorum Yapma