Milli Eğitim Bakanı Çelik, liselerde eğitim-öğretim süresinin 3 yıldan 4 yıla çıkarılmasına ilişkin kararı onayladı.
ANKARA - Çelik’in yarın saat 13.00’te Milli Eğitim Bakanlığı Başöğretmen Salonu’nda düzenleyeceği basın toplantısında, konuya ilişkin ayrıntılı bilgi vereceği belirtildi.
Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik’in, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın liselerde eğitim-öğretim süresinin 3 yıldan 4 yıla çıkarılmasına ilişkin kararını onayladığı bildirildi.
YENİ SİSTEM
Üniversite önündeki yığılmayı azaltmak için, mesleki eğitimde hareketliliği savunan Selçuk’un verdiği bilgiye göre yeni sistem şu aşamalardan oluşacak:
* Liseler 4 yıl olacak, hazırlık sınıfları kalkacak.
* Lise eğitiminin sonunda lise müfredat bilgisini ölçen bitirme sınavı konulacak.
* Bu sınavda başarılı olan ÖSS’ye girebilecek.