zorbey Orjinal Mesajı Yazan: jesuskane O da onların hayat tarzı sonuçta bize normal gibi görünen birçok şey de onlara garip geliyor. En basit örneği "O Brother, Where Art Thou?"(Nerdesin Be Birader) filmi çok güzel olmasına rağmen Türkiye'de tutulmadı. Nedeni onların kültürüne yönelik olmasıydı. Bu da gayet doğal. İskandinav ülkeleri iyi güzel de buraya alıştım şimdi (orayı da çok özlüyorum hatta haftaya gidiyorum) ve özellikle İsveç ve Norveç'te şehirler ülkenin Güney kesiminde kuruludur. Yazın 20 saate yakın gündüz süresi var kışın da tam tersi. Hava 15-20 dereceyi bulduğu zaman insanlar parklara koşuyorlar. Buraya ilk geldiğimde Mart'ta T-Shirtlerle geziyordum ve insanlar garip garip bakıyorlardı. Hayat standardının oralarda yüksek olması güzel ama bu insanları soğuk yapıyor. İskandinav ülkelerinin şu anki en büyük sorunu gençlerin büyük kısmının uyuşturucu bağımlısı olması ve intihar etmeleri. Bu konuda yetkililer çok endişeliler. Belki de rahat batıyorr diyeceksiniz ama gerçekten de öyle. Hatta annem benimle konuşmaya kalktığında dur yani babam Türk biraz da arabesk bir tarafım var intihar etmem kolay kolay demiştim. Şaka bir yana güzel ülkeler ama sorunsuz değiller. teknoloji o kadar çok geliştiki insanların ip adreslerinden bırak hangi ülkede oturduğunu,hangi şehirde oturduğunu öğrenmek bile çok kolay :scn_olma:
TeKiN uA Norvec Sanırım Borcsuz Cok Zengin Ulkelerden Biri Oralarda Yasamak İsterdim Ama Bizim Yaşamımıza Uymuyor
Thor Orjinal Mesajı Yazan: taylan1991 Amerika da Orange Country de yaşmak isterdim Orange County olacaktı.
selimmm15 isveç,norveç,lüksemburg,finlandiya kısaca iskandinav ülkelerinde en azından 1 veya 2 sene yaşamak isterdim.Düşünsenize adamların gayri safi milli hasılası 30.000 USD civarında,bizimkisi ise daha yeni 4.000 USD seviyesine geldi.Ama yinede Türkiye diyorum.Bir keresinde bir gazeteden okumuştum.İsviçre'de kantonların yöneticileri apartmanların balkonlarını betonla ördürmüş.Çün ki insanlar her istediklerini yapabiliyor.tüm zevkleri tatmışlar ve merak ettikleri çok az şey kalmış,ölümü merak ediyorlar ve balkonlardan atlayıp intihar ediyorlarmış.asparagas değil haa...devlet televizyonu haberi geçti...
juzam tatil için kesin cape town(güney afrika) çalışmak ve para kazanmak için usa tarihi mekanları görmek ve gezmek için meksika ve peru alışveriş için japonya(teknoloji bakımından) sırf bide meraktan italya venedik