Bilgi olsun görünce şaşırmayın diye söyleyeyim, Longhorn kod adı, Vista oldu. Yani işletim sistemi çıktığında adı Windows Vista olarak anılacak. Neyse....
Zaten Beta olduğu için bir çok hata mevcut. Gerçi adamlar da bu beta'yı kullanıma sunup hataların çözülmesini amaçlıyor ama... Kısaca hatalara gelirsek. Türkçe karakterlerde sorun var diyorlar. Ve driver yüklemesinde bazı sorunlar olduğu da alınan duyumlar arasında. Bir de bu işletim sistemi 2006'da satılmaya başlanacak ve xp bir önceki sistem olarak kalacak. Yani uptadelere devam ederler mi bilemeyeceğim ama, şu an Windows Millenium Edition kullanmak gibi olacak Vista çıktığında XP kullanmak. Neyse size başka forumlardan bulduğum bilgilerden de bir derleme sunayım... :)
--------------------------
amd 2500+ işlemci
msi kt3v anakart
2 tane 512 kingston 333 mghz ram
takılı maikemde.. ekran kartı 64 bit ge force. ses kartı onboard...
Zaten suana kadar hç bir zaman uyum sorunu yaşamadım... bu sistemdede oldukca performanslı kullanıyorum... türkçesinin cıkması benim icin onemli degil ama türkçe karekterlerde sorun cıkartıyor... onceden yazılmış bir metinin icindeki türkçe karekterler bile bozulmuş. crap.gif suan aklıma gelenler ve izlenimler bunlar. kullandıkca mutlaka yeni seyler ekleyecegim...
--------------------------
arkadaşlar dun 18:00 da başladım wistanın dvd versiyonunu(2.47 gb 32 bit olnı)kurmaya 19:15 de kurlum bitti.kendisi otamatık ağı kurdu yazıcıyı kurdu faxsı kurdu içinde sp2 var expoler 7 var süper bu arada fıre fox gbi yapmışlar.görsellik süper, dosya ayrıntılarını detaylı bir şekilde gösteriyor.bunlar artıları biz gelelim eksilere hiç bir donanımımı cd den yukleyemedim....program yöneticisinden yukledim ekran kartını hıç yukleyemedim ...turkçe karekter sorunu kendini çok belli edyor..
i ye basıyırum başka sembol çıkyor...sata hdd ye kurmadım normal pata hdd yi kabuletti.enson ekrankatını yuklerken çöktü hiç bir işlem yapamaz hale geldi.00:30 sistem öldü !!!!
eksikler fazla ama buda ilerki beta 2 , 3 ve sonunda final surumu bence süper olr diye düşünüyorum
birde final sürümü 30 dolarolcak diye bir haber aldım.
--------------------------
Oncelikle belirtmek istiyorumki microsoft hoca sinirlarini zorlamis biraz goz boyamak acisindan. ne kadar da ingilizcemiz olsada deplasmanda oynamanin verdigi guclukle biraz zorlaniyoruz. vistanin bi dunya ozelligi var gibi gorunuyor. su an ilk 15 dk nin icindeyiz. internet explorer gercekten hos olmus. ama bu benin 15 inc ekran gozlerimin icine etti.
diyaloglar boyle geri ileri gidiyolar. sankim kendimi star trek te pc kullanan elemanlar gibi hissettim. hani o filmlerde gordugumuz ama gercek hayatta olmayan vicir vicir isletim sistemleri gibi. su an explorer i simge durumuna kucultuyorum. bole bi garip icine cekilip ufaliyomus gibi oluyo. gercekten inanilmaz. diger bi dikkatimi ceken ozellik ise bi klasorun icinde ne kadar dosya varsa alttaki cubugun rengi ona gore degisiyor. az varda yesil cok varsa kirmizi oluyor. yine pencere basliklari transparan giyinmis. beni alip goturuyo hulyalara. dandik tv kartimi tanimamis. webcam desen oyle. Allahim neden bu cdrom a cikart koyarlar da tak olayini koymazlar. ama cok hizli ya sistem. az once kullandigim xp ole kasiyordu ki. benim sistem 512 ram p4 1.8 yani kaymak gibin calisiyor.
ondan sonra baslat menusu degismis az bucuk. biraz duzenli gibi. boyle tikladikca aciliyo. explorer gibi asagiya dogru. msn messenger fln koyarlar demistim. yuzumu kra cikardilar. hemen kurayim da baglantiyi koparmiyak.
Denetim masasina giriyoruz hemen.
Aux display diye bi dalga komuslar. ne ayaktir bilemedim.
iSCSI diye bisey de var nemenem biseydir merak icersindeyim.
Oyunlarimizda bi degisiklik yok ayni oyunlar. suraya iki eksin bi macera koyamadilar..
program ekle kaldir explorer e entegre olmus. hos da olmus sanki.
iyide oyunlarin denetim masasinda ne isi var.
su an icin yorumlarim bu kadar. ilerleyen dakikalarda tekrar sizlerle birlikte olucam. simdi sozu arnold svarzenger e veriyorum.
--------------------------
Sanırım yeter şimdilik.... ;)