Orjinal Mesajı Yazan: 03Gs1905
Galatasaray takimi ilk kuruldugu zamanlar Ali Sami Yen ve arkadaşlari takima yabanci bir isim vermeyi düşünüyorlardi çünkü padişahın baskılarından kurtulabilmek istiyorlardi.Birkaç kez mahkemeye gönderilmişler fakat Ali Sami Yen'in babasi Şemsettin Sami Paşa sayesinde kurtulmuşlardir.
İstanbul Ligi'nde bir maç sırasında taraftarlar birbirlerine sormaktaydilar kim bu çocuklar bu kadar iyi futbol oynuyorlar ama isimleri neydi acaba.O arada bir seyirciden şöyle bir ses duyuldu "Bu çocuklar Galata Saray-i Efendileri!".
Bu olay bir süre sonra Ali Sami Yen'inin kulağına gitti ve takimin adi GALATASARAY olarak tescillendi.
güzel bir anektot;)..
o yılalrda takımlar ne zor şartlar altında kuruludğunu heğpimiz bilirz monarşi rejimi yüzünden ve sornaki savaş ve kurtulş yılalrı yüzünden..
klpler çok büyük hasrlara kayıplara uğramışlar... bunalrın her birinin değerni bilmek şarrttır..
eğer o zmnlar monarşi engeli olmasa idi.. kadıköyde kurulan 1899 yılında black stocking takımı var olacaktı.. sanırım o dönmde tkmlara ybncı isim vermek yönetim baskısından ötürüydü..
1899 da kurulan fenerbahçe ruhu 1907 de şekil aldı...
benim merk ettiğim cimbom nedemek :D..