ekranda yaşadığın sorun, monitörün uzun süre kullanımından kaynaklanabilir. Ayrıca parlaklık gibi ayarlarını uzun süre yüksekte tutarsan yine aynı problemi yaşayabilirsin. Birde çok açıp kapatmak var. Bu da monitörün ömrünü kısaltır.
Bilgisayarın kendi kendine kapanması durumu ise birden fazla sebepten olabilir. Güç kaynağında sorun vardır belki? Belki bir virüstür ya da uzaktan erişim söz konusudur. ana kartta temassızlık vardır vb...